Ankara24.com
close
up
Menu

Fabio Ingolitsch: Kaybetmek üzücü ama ihtimalimiz azdı

Çorum da kötü koku yayılan evde cansız beden bulundu Son dakika haberleri

Fenerbahçe de Milan Skriniar dan Matteo Guendouzi sözleri!

Çitlekçi halka arz katılım endeksine uygun mu, eşit dağıtım mı? CITAS halka arzında merak edilenler Son Haberler

Avrupa’da havalimanı alarmı! Pasaport kuyrukları 2 saate çıktı

Fabio Ingolitsch: Fenerbahçe, Lyon karşısında başarılı olacaktır!

Ömer Çelik: 467 kabul oyu, siyasi tarihimiz açısından çok önemli

Otizmli çocuğa şiddet davasında seyrini değiştiren rapor: Eğitmen hakkında yeni suç duyurusu

Şile Belediyesi iddianamesinde yeni gelişme: Ses kayıtları dosyada! Başkanın ricası var 250 bin gönder

Basra kökenli sıcak hava Türkiye yi sardı Son dakika haberleri

Yolu olmayan köyün tepesine futbol sahası yaptılar: Futbolcular maça teleferikle gidiyor Sözcü Gazetesi

Forex mağdurlarından yardım çağrısı: Yavuz Usta’nın Bulgaristan’da olduğu öne sürülüyor

Otomobilinin yanında ölü bulundu

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BŞK.

Giresun da sel sularına kapılan anne ile kızını arama çalışmaları havadan görüntülendi

CHP li Belediye Başkanı trafik kazası geçirdi! Yaralılar var

Lucas Torreira: Bu sezon her zamankinden daha zor olacak

UEFA Şampiyonlar Ligi nde gecenin sonuçları!

MHP lideri Bahçeli, çerçeve yasanın yeni safhayı başlattığını söyledi

YÜKSEL AYTUĞ Sizin derdiniz ne?

Ne palamut ne de lüfer: Kalp ve beyin için en faydalı balık açıklandı Sözcü Gazetesi

Ne palamut ne de lüfer: Kalp ve beyin için en faydalı balık açıklandı Sözcü Gazetesi

Ankara24.com, Sozcu kaynağından alınan verilere dayanarak haber yayımlıyor.

Health dergisinde yer alan haberde, omega-3 yağ asitlerinin iltihabı azalttığı, kas ve sinir fonksiyonlarını desteklediği ve yüksek tansiyon gibi kalp-damar hastalıklarının riskini düşürdüğü belirtildi. Özellikle bazı balık türlerinin, faydalı yağ asitlerini daha yüksek oranda içerdiği ve cıva gibi zararlı maddeleri daha az barındırdığı vurgulandı.

KALP VE BEYİN SAĞLIĞI İÇİN EN FAYDALI 5 BALIK

1. Somon
Beslenme uzmanı Jacqueline Gomez, “Sockeye ve coho çeşitlerini de içeren vahşi Alaska somonu listemin başında yer alıyor” dedi.
Vahşi Alaska somonunun kalp sağlığını destekleyen dokosaheksaenoik asit (DHA) ve eikosapentaenoik asit (EPA) açısından son derece zengin olduğu, yapılan araştırmalarla trigliserit seviyelerini düşürdüğü, kolesterolü dengelediği ve iltihabı azalttığı kanıtlandı.

2. Sardalya
Küçük boyutuna rağmen besin değeri oldukça yüksek olan sardalya, EPA, DHA, D vitamini, B12, kalsiyum ve selenyum bakımından zengin bir kaynak olarak öne çıktı.
Uzman Amanda Khan, “Sardalya besin zincirinin en altında yer alıyor ve cıva oranı oldukça düşük. Düzenli tüketildiğinde omega-3 takviyesine ihtiyaç kalmıyor” ifadelerini kullandı.

3. Alabalık
Tatlı su balıkları arasında yer alan gökkuşağı alabalığı, omega-3, D vitamini ve protein açısından güçlü bir besin kaynağı olarak gösterildi. Khan, “Gökkuşağı alabalığı hafif tadı, düşük cıva oranı ve dengeli yetiştiriciliğiyle beyin sağlığı için ideal bir seçenek” dedi.
Uzmanlara göre bu balıkta bulunan D vitamini ve omega-3, beyin hücrelerinin işlevini, hafızayı ve ruh hali düzenlemesini destekliyor.

4. Ringa balığı
Ringa balığı da tıpkı sardalya gibi küçük ve yağ oranı yüksek bir tür. Beslenme uzmanı Cheryl Mussatto, “Ringa balığı, kan basıncını düşürmeye, iltihabı azaltmaya ve kalp ritmini düzenlemeye yardımcı olan omega-3 yağ asitleri bakımından oldukça zengin” dedi.

5. Hamsi
Uzmanlara göre hamsi, hem kalp hem de beyin sağlığı için en etkili balıklardan biri. 30 gram hamsinin günlük kalsiyum ihtiyacının yüzde 15’ini karşıladığı belirtildi. Ayrıca yüksek demir içeriği sayesinde enerji üretimine ve beyin fonksiyonlarının düzenlenmesine katkı sağlıyor.

Uzmanlar, bu balıkların haftada en az iki kez tüketilmesinin kalp ve beyin sağlığı üzerinde uzun vadeli olumlu etkiler yaratabileceğini ifade etti.

Gelişmeleri kaçırmamak için Ankara24.com'dan en güncel haberleri takip edin.
seeGörüntülenme:92
embedKaynak:https://www.sozcu.com.tr
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 10 Kasım 2025 09:54 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

Fabio Ingolitsch: Kaybetmek üzücü ama ihtimalimiz azdı

12 Ağustos 2026 00:31see153

Çorum da kötü koku yayılan evde cansız beden bulundu Son dakika haberleri

12 Ağustos 2026 02:09see148

Fenerbahçe de Milan Skriniar dan Matteo Guendouzi sözleri!

12 Ağustos 2026 00:13see148

Çitlekçi halka arz katılım endeksine uygun mu, eşit dağıtım mı? CITAS halka arzında merak edilenler Son Haberler

12 Ağustos 2026 02:23see147

Avrupa’da havalimanı alarmı! Pasaport kuyrukları 2 saate çıktı

12 Ağustos 2026 00:53see146

Fabio Ingolitsch: Fenerbahçe, Lyon karşısında başarılı olacaktır!

12 Ağustos 2026 00:24see146

Ömer Çelik: 467 kabul oyu, siyasi tarihimiz açısından çok önemli

11 Ağustos 2026 18:00see145

Otizmli çocuğa şiddet davasında seyrini değiştiren rapor: Eğitmen hakkında yeni suç duyurusu

11 Ağustos 2026 17:46see145

Şile Belediyesi iddianamesinde yeni gelişme: Ses kayıtları dosyada! Başkanın ricası var 250 bin gönder

11 Ağustos 2026 19:19see145

Basra kökenli sıcak hava Türkiye yi sardı Son dakika haberleri

12 Ağustos 2026 18:45see145

Yolu olmayan köyün tepesine futbol sahası yaptılar: Futbolcular maça teleferikle gidiyor Sözcü Gazetesi

11 Ağustos 2026 20:28see144

Forex mağdurlarından yardım çağrısı: Yavuz Usta’nın Bulgaristan’da olduğu öne sürülüyor

12 Ağustos 2026 18:13see144

Otomobilinin yanında ölü bulundu

11 Ağustos 2026 20:16see144

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BŞK.

13 Ağustos 2026 00:02see144

Giresun da sel sularına kapılan anne ile kızını arama çalışmaları havadan görüntülendi

12 Ağustos 2026 19:04see144

CHP li Belediye Başkanı trafik kazası geçirdi! Yaralılar var

11 Ağustos 2026 18:58see143

Lucas Torreira: Bu sezon her zamankinden daha zor olacak

11 Ağustos 2026 20:00see142

UEFA Şampiyonlar Ligi nde gecenin sonuçları!

12 Ağustos 2026 00:08see142

MHP lideri Bahçeli, çerçeve yasanın yeni safhayı başlattığını söyledi

12 Ağustos 2026 18:13see140

YÜKSEL AYTUĞ Sizin derdiniz ne?

11 Ağustos 2026 13:45see139
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları