Ankara24.com
close
up
Menu

Yangın musluklarının farklı renklere boyanmasının sebebi buymuş Sözcü Gazetesi

İngiltere de 2 çocuk kızamık nedeniyle hayatını kaybetti

Meksika, 2026 Dünya Kupası’na 3 puanla başladı! 3 kırmızı kart çıktı

Dünya Kupası 3 kırmızı kartla başladı! Meksika, Güney Afrika ya geçit vermedi

Dünya devinin Türkiye kurnazlığı pahalıya patlayacak! 650 milyon euro kapkaç

Windows 11’de günlük kullanımı hızlandıracak güncelleme geldi Teknoloji Haberleri

Köprü inşaatlarında beton tarihe karışacak: Geleceğin köprüleri inşa ediliyor Sözcü Gazetesi

Bernardo Silva, Real Madrid yolcusu!

Didem Arslan Yılmaz, yıllardır çözülemeyen dosyada kritik adım attı

Bakan Bolat ın sözleri gündem oldu: Türkiye artık barış kurucu güç Türkiye Ekonomisi Haberleri

Dorukhan Büyükışık Davasında 26. Tutuklama

Magazin dünyasını sarsan narkotik operasyonu: Ayşe Hatun Önal da gözaltına alınan 22 kişi arasında

Kanalizasyon suyunu 27 kilometre taşıyıp depolamaya başladılar Sözcü Gazetesi

Ameliyatlarda yeni dönem kapıda: Küçücük boyutuna rağmen 5 farklı işlemi tek başına yapıyor Sözcü Gazetesi

Kenan Doğulu ve Beren Saat in de aralarında olduğu 4 kişi için yurt dışı yasağı istemi

Her sözü olay, her icraatı tartışmalı Sözcü Gazetesi

Kardeşini vurdu polisle çatıştı

Finans tarihinin en büyüğü: SpaceX’ten 75 milyar dolarlık halka arz

Irmak öğretmen soruşturması derinleşiyor Yerel Gündem Haberleri

İletişim Başkanı Duran dan Cumhurbaşkanı Erdoğan ın Türk Kızılay Töreni ndeki konuşmasına ilişkin paylaşım

Ölüm riskinizi yüzde 31 azaltmanın formülü bu saatte saklı: Kahvenizi saat kaçta içmelisiniz? Avrupa Kalp Dergisi Sözcü Gazetesi

Ölüm riskinizi yüzde 31 azaltmanın formülü bu saatte saklı: Kahvenizi saat kaçta içmelisiniz? Avrupa Kalp Dergisi Sözcü Gazetesi

Sozcu sayfasından alınan verilere dayanarak, Ankara24.com duyuruda bulunuyor.

Kahve tüketiminin kalbi olumsuz etkilediği yönündeki yaygın inanışın aksine, son yıllarda yapılan araştırmalar ölçülü kahve tüketiminin risk taşımadığını, hatta metabolik faydalar sağlayabileceğini gösterdi. Ancak, bu kez de kahvenin ne zaman içileceği sorusu akılları meşgul etti. 

Avrupa Kalp Dergisi'nde yayınlanan ve yaklaşık 20 yıl boyunca 40.725 katılımcının analiz edildiği geniş çaplı bir çalışma, kahvenin tüketildiği saatin genel ve kardiyovasküler ölüm riskinin daha düşük olmasıyla ilişkili olabileceği sonucuna vardı ve kahve içmek için günün en ideal saatini tanımladı.

Sabah kahvesi, ölüm eiskini yüzde 31 azaltıyor

Tulane Üniversitesi'nden Dr. Lu Qi liderliğindeki ekip, katılımcıların tüketim alışkanlıklarını 10 yıl boyunca ölüm kayıtlarıyla ilişkilendirerek kapsamlı bir analiz yaptı. Sonuçlar oldukça çarpıcıydı:

Öğleden önce kahve içmeyi tercih edenlerin, herhangi bir nedenden dolayı ölüm riski %16 daha düşüktü.

Kalp ve damar hastalıklarından ölüm riski ise %31 oranında düşüktü.

Bu önemli fark, kahveyi gün boyunca düzensiz aralıklarla veya öğleden sonra tüketenlerde gözlemlenmedi.

Araştırmacılar, bu değişimin sirkadiyen ritimlerle (vücudun biyolojik saati) ilişkili olabileceğini öne sürüyor. Hipoteze göre:

Fizyolojik aktivitenin yoğun olduğu günün erken saatlerinde kahve içmek, vücudun doğal süreçleriyle daha uyumlu.

Günün ilerleyen saatlerinde alınan kafein, melatonin üretimini etkileyerek uyku düzenini bozabilir.

Kardiyolog Thomas F. Lüscher'in de belirttiği gibi, uyku bozukluğu, kalp sağlığıyla yakından bağlantılı olan kan basıncı ve iltihaplanma gibi parametreleri olumsuz etkileyebilir.

Araştırmacılar, çalışmalarının gözlemsel olduğunu ve doğrudan bir nedensellik ilişkisi kurmadığını belirtse de (hazırlama yöntemi, stres gibi faktörler sonuçları etkileyebilir), analiz güçlü bir fikri destekliyor: Kahveyi sabah tüketmek, kardiyovasküler sağlıkla daha uyumlu ve mantıklı bir seçenek olabilir.

Bu sonuç, güne enerjik bir başlangıç yapmak isteyenler için kahvenin sadece bir canlandırıcı değil, aynı zamanda kalp sağlığıyla uyumlu bir seçim olabileceğini gösteriyor.

En son güncellemeleri ve haberleri takip etmek için Ankara24.com'ı izlemeye devam edin, biz durumu takip ediyor ve en güncel bilgileri sunuyoruz.
seeGörüntülenme:83
embedKaynak:https://www.sozcu.com.tr
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 24 Kasım 2025 08:55 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

Yangın musluklarının farklı renklere boyanmasının sebebi buymuş Sözcü Gazetesi

12 Haziran 2026 00:15see148

İngiltere de 2 çocuk kızamık nedeniyle hayatını kaybetti

12 Haziran 2026 00:08see146

Meksika, 2026 Dünya Kupası’na 3 puanla başladı! 3 kırmızı kart çıktı

12 Haziran 2026 00:13see146

Dünya Kupası 3 kırmızı kartla başladı! Meksika, Güney Afrika ya geçit vermedi

12 Haziran 2026 00:09see139

Dünya devinin Türkiye kurnazlığı pahalıya patlayacak! 650 milyon euro kapkaç

11 Haziran 2026 16:45see137

Windows 11’de günlük kullanımı hızlandıracak güncelleme geldi Teknoloji Haberleri

12 Haziran 2026 00:06see136

Köprü inşaatlarında beton tarihe karışacak: Geleceğin köprüleri inşa ediliyor Sözcü Gazetesi

11 Haziran 2026 08:15see136

Bernardo Silva, Real Madrid yolcusu!

11 Haziran 2026 22:02see134

Didem Arslan Yılmaz, yıllardır çözülemeyen dosyada kritik adım attı

11 Haziran 2026 21:40see133

Bakan Bolat ın sözleri gündem oldu: Türkiye artık barış kurucu güç Türkiye Ekonomisi Haberleri

11 Haziran 2026 21:33see133

Dorukhan Büyükışık Davasında 26. Tutuklama

12 Haziran 2026 01:41see132

Magazin dünyasını sarsan narkotik operasyonu: Ayşe Hatun Önal da gözaltına alınan 22 kişi arasında

11 Haziran 2026 10:43see128

Kanalizasyon suyunu 27 kilometre taşıyıp depolamaya başladılar Sözcü Gazetesi

12 Haziran 2026 00:31see127

Ameliyatlarda yeni dönem kapıda: Küçücük boyutuna rağmen 5 farklı işlemi tek başına yapıyor Sözcü Gazetesi

12 Haziran 2026 00:49see127

Kenan Doğulu ve Beren Saat in de aralarında olduğu 4 kişi için yurt dışı yasağı istemi

12 Haziran 2026 00:40see126

Her sözü olay, her icraatı tartışmalı Sözcü Gazetesi

12 Haziran 2026 05:08see124

Kardeşini vurdu polisle çatıştı

11 Haziran 2026 07:19see124

Finans tarihinin en büyüğü: SpaceX’ten 75 milyar dolarlık halka arz

12 Haziran 2026 01:03see124

Irmak öğretmen soruşturması derinleşiyor Yerel Gündem Haberleri

12 Haziran 2026 04:15see123

İletişim Başkanı Duran dan Cumhurbaşkanı Erdoğan ın Türk Kızılay Töreni ndeki konuşmasına ilişkin paylaşım

11 Haziran 2026 18:24see122
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları