Ankara24.com
close
up
Menu

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BŞK.

Çorum da kötü koku yayılan evde cansız beden bulundu Son dakika haberleri

Çitlekçi halka arz katılım endeksine uygun mu, eşit dağıtım mı? CITAS halka arzında merak edilenler Son Haberler

Basra kökenli sıcak hava Türkiye yi sardı Son dakika haberleri

Giresun da sel sularına kapılan anne ile kızını arama çalışmaları havadan görüntülendi

Forex mağdurlarından yardım çağrısı: Yavuz Usta’nın Bulgaristan’da olduğu öne sürülüyor

MHP lideri Bahçeli, çerçeve yasanın yeni safhayı başlattığını söyledi

UEFA Süper Kupa nın sahibi Paris Saint Germain

RTÜK’ten dört dijital platforma üst sınırdan ceza

Fenerbahçe, Romelu Lukaku yu resmen duyurdu

Astronomlar yeni bir kozmik cisim keşfetti: Kara delik yıldızı

‘Milli güvenlik meselesi’ MHP lideri Bahçeli: Terörsüz Türkiye hedefi hayat bulmuştur

Şırnak ta TAMP tatbikatı gerçeği aratmadı Şırnak Haberleri Habertürk Yerel Haberler

Beyaz Saray Sözcüsü görevinden ayrılacak Dış Haberler

Galatasaray’ın şampiyonluğu verdiğini iddia edenler… Dursun Özbek sert konuştu Sözcü Gazetesi

Teksas ta ABD ordusuna ait Apache helikopteri düştü: 2 asker hayatını kaybetti

Cemil Tugay son kararını verdi: Cuma günü AKP ye katılacak isimler belli oldu Sözcü Gazetesi

Kolombiya daki depremde ölüm sayısı 180 i aştı Sözcü Gazetesi

Kuzey Marmara Otoyolu nda durdurulan araçta 3 bin 147 sentetik ecza ele geçirildi

Trump solcu bir deli demişti: ABD de Müslüman aday yüzde 80 oyla seçimleri kazandı

Her avuçta farklı fayda: İşte en sağlıklı kuruyemişler Sözcü Gazetesi

Her avuçta farklı fayda: İşte en sağlıklı kuruyemişler Sözcü Gazetesi

Sozcu sayfasından alınan verilere dayanarak, Ankara24.com duyuru yapıyor.

Kuruyemiş tüketimi, kalp hastalığı ve erken ölüm riskinin azalması da dahil olmak üzere birçok sağlık faydasıyla ilişkilendiriliyor. 

Doymamış yağlar, lif, bitkisel proteinler, mikro besinler ve antioksidanlar açısından zengin olan kuruyemişler; düzenli tüketildiğinde kardiyovasküler hastalık, koroner kalp hastalığı, “kötü” kolesterol ve kandaki en yaygın yağ türü olan trigliserid seviyelerinin düşmesiyle bağlantılı bulunuyor. 

Yüksek enerji yoğunlukları nedeniyle kilo aldırdıkları düşünülse de, ölçülü tüketildiklerinde tokluk hissini artırarak sağlıklı kilo yönetimini destekliyorlar.

PEKAN CEVİZİ

Ancak tüm kuruyemişler aynı ölçüde ya da aynı şekilde fayda sağlamıyor. Örneğin pekan cevizi, Illinois Institute of Technology tarafından yapılan güncel araştırmaya göre, sağlıklı bir diyetin parçası olarak tüketildiğinde özellikle kan lipitleri başta olmak üzere kardiyovasküler sağlıkla ilişkili temel göstergeleri destekliyor. 

Euronews'in haberine göre; yüksek polifenol içeriği ve diğer biyoaktif bileşenleri sayesinde antioksidan aktiviteyi artırıyor ve lipit oksidasyonunu azaltmaya yardımcı oluyor.

CEVİZ

Ceviz ise kalp hastalığı riskinin azaltılmasına yönelik olarak Amerika Birleşik Devletleri Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) onaylı sağlık beyanına sahip tek kuruyemiş olma özelliğini taşıyor. 

Bitki bazlı bir omega-3 yağ asidi olan alfa-linolenik asit (ALA) açısından zengin olan ceviz; kalp, beyin ve metabolik sağlık üzerinde olumlu etkilerle ilişkilendiriliyor. 

Klinik çalışmalar, günde 30 gramdan fazla ceviz tüketiminin kötü kolesterolü azaltma potansiyeline işaret ediyor. Geleneksel olarak hafızayı güçlendirdiği düşünülen cevizin, araştırmalara göre hafıza ve işlem hızı testlerinde daha yüksek skorlarla bağlantılı olduğu da belirtiliyor.

BADEM

Badem, özellikle kalp sağlığı, kilo yönetimi ve antioksidan koruma açısından besin yoğun bir seçenek olarak öne çıkıyor. 

Ağaç yemişleri arasında en yüksek lif oranlarından birine sahip olan badem; sindirime yardımcı olarak, kan şekeri kontrolünü destekleyerek ve mikrobiyomu besleyerek metabolik, kardiyovasküler ve genel sağlığa katkı sağlıyor. 

Aynı zamanda hücreleri oksidatif hasara karşı koruyan bir antioksidan olan E vitamini bakımından da iyi bir kaynak. Günlük 42–50 gramlık tüketimin en olumlu etkileri gösterdiği ifade ediliyor.

ANTEP FISTIĞI

Antep fıstığı ise antioksidan bakımından zengin yapısı ve yüksek kalori-protein oranıyla dikkat çekiyor. DNA onarımı ve kırmızı kan hücresi üretimi gibi temel hücresel süreçlerde rol oynayan B vitamini ve folat içeriyor. 

Ayrıca kas onarımı ve büyümesine yardımcı olan temel bir amino asit olan valin açısından en yüksek içeriğe sahip kuruyemişler arasında yer alıyor.

BREZİLYA CEVİZİ

Amazon yağmur ormanlarında yetişen Bertholletia excelsa ağacından elde edilen Brezilya cevizi ise selenyum açısından en zengin besin kaynaklarından biri olarak gösteriliyor. 

Vücudun büyük miktarlarda üretemediği ya da depolayamadığı bu temel mineral, antioksidan olarak görev yapıyor ve bağışıklık fonksiyonunu destekliyor. Ancak yüksek miktarda tüketildiğinde toksik olabileceği için günde bir ya da iki adetle sınırlandırılması öneriliyor.

Bu haberde yer alan bilgiler, ilgili araştırma ve açıklamalara dayanmaktadır ve yalnızca genel bilgilendirme amacı taşımaktadır. Herhangi bir sağlık sorunu, özel beslenme ihtiyacı veya tedavi planı söz konusuysa, kuruyemiş tüketimi dâhil olmak üzere beslenme düzeninizde değişiklik yapmadan önce bir doktora veya yetkili sağlık uzmanına danışmanız önerilir.

Gelişmeleri kaçırmamak için Ankara24.com'dan en güncel haberleri takip edin.
seeGörüntülenme:87
embedKaynak:https://www.sozcu.com.tr
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 12 Şubat 2026 18:01 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BŞK.

13 Ağustos 2026 00:02see156

Çorum da kötü koku yayılan evde cansız beden bulundu Son dakika haberleri

12 Ağustos 2026 02:09see154

Çitlekçi halka arz katılım endeksine uygun mu, eşit dağıtım mı? CITAS halka arzında merak edilenler Son Haberler

12 Ağustos 2026 02:23see152

Basra kökenli sıcak hava Türkiye yi sardı Son dakika haberleri

12 Ağustos 2026 18:45see151

Giresun da sel sularına kapılan anne ile kızını arama çalışmaları havadan görüntülendi

12 Ağustos 2026 19:04see150

Forex mağdurlarından yardım çağrısı: Yavuz Usta’nın Bulgaristan’da olduğu öne sürülüyor

12 Ağustos 2026 18:13see149

MHP lideri Bahçeli, çerçeve yasanın yeni safhayı başlattığını söyledi

12 Ağustos 2026 18:13see147

UEFA Süper Kupa nın sahibi Paris Saint Germain

13 Ağustos 2026 00:26see144

RTÜK’ten dört dijital platforma üst sınırdan ceza

13 Ağustos 2026 15:21see141

Fenerbahçe, Romelu Lukaku yu resmen duyurdu

12 Ağustos 2026 18:56see141

Astronomlar yeni bir kozmik cisim keşfetti: Kara delik yıldızı

13 Ağustos 2026 00:08see138

‘Milli güvenlik meselesi’ MHP lideri Bahçeli: Terörsüz Türkiye hedefi hayat bulmuştur

12 Ağustos 2026 18:15see137

Şırnak ta TAMP tatbikatı gerçeği aratmadı Şırnak Haberleri Habertürk Yerel Haberler

12 Ağustos 2026 17:13see137

Beyaz Saray Sözcüsü görevinden ayrılacak Dış Haberler

13 Ağustos 2026 01:18see137

Galatasaray’ın şampiyonluğu verdiğini iddia edenler… Dursun Özbek sert konuştu Sözcü Gazetesi

12 Ağustos 2026 21:16see136

Teksas ta ABD ordusuna ait Apache helikopteri düştü: 2 asker hayatını kaybetti

13 Ağustos 2026 01:44see135

Cemil Tugay son kararını verdi: Cuma günü AKP ye katılacak isimler belli oldu Sözcü Gazetesi

13 Ağustos 2026 00:04see135

Kolombiya daki depremde ölüm sayısı 180 i aştı Sözcü Gazetesi

12 Ağustos 2026 08:40see134

Kuzey Marmara Otoyolu nda durdurulan araçta 3 bin 147 sentetik ecza ele geçirildi

13 Ağustos 2026 00:28see132

Trump solcu bir deli demişti: ABD de Müslüman aday yüzde 80 oyla seçimleri kazandı

12 Ağustos 2026 19:42see132
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları