Ankara24.com
close
up
Daha çok yiyerek kilo vermenin yolu bulundu Sözcü Gazetesi

Daha çok yiyerek kilo vermenin yolu bulundu Sözcü Gazetesi

Sozcu sayfasından alınan verilere dayanarak, Ankara24.com haber yayımlıyor.

The American Journal of Clinical Nutrition dergisinde yayımlanan araştırma, işlenmemiş gıdalarla beslenen katılımcıların, pirinç, et ve tereyağı gibi yüksek kalorili tam gıdalar yerine doğal olarak daha fazla meyve ve sebze tüketmeyi tercih ettiğini ortaya koydu. Bu eğilim, toplam kalori alımının düşmesine ve kilo vermeye yardımcı olabilecek bir beslenme düzeninin oluşmasına katkı sağladı.

DAHA ÇOK YİYEREK KİLO VERMEK MÜMKÜN MÜ?

Verilere göre, işlenmemiş gıdalara dayalı bir diyet uygulayan kişiler, kütle olarak yüzde 50’den fazla yiyecek tüketebildi. Buna rağmen bu kişiler, ultra işlenmiş gıdalarla beslenenlere kıyasla günde ortalama 330 kalori daha az aldı. Araştırmacılar, bunun yalnızca kalori hesabıyla açıklanamayacağını belirtiyor.

Çalışmanın yazarı Profesör Jeff Brunstrom, insanların sadece kalori için yemediğini, aynı zamanda mikro besinlerin de önemli bir rol oynadığını vurguladı. Brunstrom’a göre vücudumuz, bizi besin değeri yüksek seçeneklere yönlendiren yerleşik bir 'beslenme zekasına' sahip olabilir. Bu durum, özellikle işlenmemiş gıdalar söz konusu olduğunda belirgin hale geliyor.

KALORİ MİKTARINI FRENLİYOR

Araştırmacılar, bu sonuca ulaşmak için 2019 yılında yayımlanan ve ultra işlenmiş gıdalar açısından zengin bir diyetin aşırı kalori alımına ve kilo artışına yol açabileceğini gösteren çalışmanın verilerini yeniden analiz etti. Analizler, sadece doğal gıdalarla beslenen kişilerin, makarna ve krema gibi daha kalorili seçenekler yerine sürekli olarak meyve ve sebzeleri tercih ettiğini gösterdi.

Bilim insanlarına göre bunun nedeni, mikro besin ihtiyacını karşılamaya yönelik biyolojik bir yönelim olabilir. Profesör Brunstrom, sağlıklı ve işlenmemiş bir diyetin aynı anda iki sistemi desteklediğini belirterek, “Kalori için yiyoruz, ancak muhtemelen mikro besin açısından zengin gıdalara da yöneliyoruz” dedi. Ona göre doğal bir diyette makro besinlerle kalori arasında bir gerilim oluşuyor ve bu durum tüketilen toplam kalori miktarını adeta frenliyor.

Örneğin, ultra işlenmiş gıdalarla beslenen kişilerin A vitamininin büyük kısmını kızarmış ekmek çubukları ve pankeklerden aldığı, işlenmemiş gıdalarla beslenenlerin ise bu vitamini ıspanak ve havuçtan karşıladığı görüldü. Bu da besin bileşiminin, seçimler üzerinde doğrudan etkili olduğunu ortaya koyuyor.

Profesör Brunstrom, sorunun temelinde her zaman aşırı yemenin yatmayabileceğini belirtiyor. Araştırmaya göre doğal gıda diyeti uygulayanlar, işlenmiş gıda diyeti uygulayanlardan çok daha fazla miktarda yemek yiyor. Ancak ultra işlenmiş gıdalar insanları daha yüksek kalorili seçeneklere yönlendiriyor ve bu da daha küçük porsiyonlarda bile aşırı enerji alımına ve sonuçta obeziteye yol açabiliyor.

Önemli haberleri ve güncellemeleri kaçırmamak için Ankara24.com'ı takip edin.
seeGörüntülenme:89
embedKaynak:https://www.sozcu.com.tr
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 26 Ocak 2026 23:55 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

Ege Üniversitesi nde Usulsüzlüklere Operasyon

13 Haziran 2026 01:04see153

Dünya Kupası sonuçları: 13 Haziran itibariyle son durum

13 Haziran 2026 00:59see151

İngiltere de sokak ortasında kanlı saldırı: 17 yaşındaki kız boynundan bıçaklandı

13 Haziran 2026 01:03see151

ABD Paraguay İlk 11 ler belli oldu

13 Haziran 2026 03:35see145

Ozan Kabak: Montella rakibi bize ezberletti

13 Haziran 2026 02:27see143

Konya’da öğrenci yurdunda şiddet görüntüleri: Görevli görevden alındı

13 Haziran 2026 01:57see142

Kocaeli nde trajik olay: Baba ölü bulundu, SMA hastası oğlu hastaneye kaldırıldı Sözcü Gazetesi

13 Haziran 2026 00:11see140

Kars ta sel felaketi: Altı köyde hasar hayvanlar telef oldu Kars Haberleri

13 Haziran 2026 00:28see139

Akıllı kanser ilacı ücretsiz alınacak

13 Haziran 2026 07:08see138

ABD: İmza aşamasındayız Dünya Haberleri

13 Haziran 2026 04:15see137

Vinicius Junior: Hayalini kurduğum yerdeyim!

13 Haziran 2026 00:52see136

Bakan Memişoğlu: Sağlıkta dünyanın en iyi ülkelerinden biriyiz

13 Haziran 2026 00:19see136

İran liderinden milli birlik çağrısı Dış Haberler

14 Haziran 2026 00:32see136

Antalya’da ormanlık alandaki yangın büyümeden söndürüldü

12 Haziran 2026 17:02see134

Brezilya da Carlo Ancelotti den Neymar açıklaması!

13 Haziran 2026 00:51see133

Gaziantep in Nurdağı ilçesinde 4.6 büyüklüğünde deprem meydana geldi.

13 Haziran 2026 00:23see132

Güllü soruşturmasının Başsavcısına kritik görev

13 Haziran 2026 00:15see132

BAE, İran a fon aktarıldığı iddialarını yalanladı Dış Haberler

13 Haziran 2026 02:50see132

Bir kez aldatan yine aldatır mı?

13 Haziran 2026 01:09see130

Felahiyeli miniklerden, millilere klipli destek Kayseri Haberleri

13 Haziran 2026 01:15see130
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları