Ankara24.com
close
up
Bu kahvaltılığı her sabah yiyen 100 yaşına gelse de bunamıyor Sözcü Gazetesi

Bu kahvaltılığı her sabah yiyen 100 yaşına gelse de bunamıyor Sözcü Gazetesi

Ankara24.com, Sozcu kaynağından alınan verilere dayanarak haber yayımlıyor.

Haftada en az bir kez peynir tüketmenin demans (bunama) riskini önemli ölçüde azalttığı ortaya çıktı. Japon bilim insanlarının yaptığı yeni bir araştırma, bu basit beslenme alışkanlığının beyin sağlığı üzerinde dikkat çekici bir etkisi olabileceğini belirtti. 

50 MİLYON KİŞİDE AYNI RİSK

Demans: Hafıza, düşünme ve günlük yaşam becerilerini olumsuz etkileyen ilerleyici bir nörolojik rahatsızlık olarak tanımlanıyor. Beyindeki nöronların zamanla hasar görmesi ve ölmesi sonucunda ortaya çıkan bu hastalık, yaşlanmayla birlikte bilişsel işlevlerde hızla gerilemeye neden oluyor.

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) verilerine göre 2021 itibarıyla dünya genelinde 50 milyondan fazla insan demansla yaşıyor. Uzmanlar, 2050 yılına kadar bu sayının üç katına çıkabileceği uyarısında bulunuyor.

ARAŞTIRMA 8 BİN KİŞİ ÜZERİNDE YAPILDI

Japon araştırmacıların Nutrients dergisinde yayımladığı çalışmada, 65 yaş altı yaklaşık 8.000 kişinin beslenme alışkanlıkları incelendi. Düzenli olarak peynir tüketen katılımcıların sonuçları, hiç peynir yemeyenlerle karşılaştırıldığında haftada en az bir kez peynir yiyenlerin demans riskinin %24 daha düşük olduğu tespit edildi.

Yüzdelik fark küçük görünse de 1.000 kişi bazında bu oran 10,6 daha az demans vakası anlamına gelmekte.  Ayrıca, hali hazırda demans teşhisi almış katılımcılar arasında, düzenli peynir tüketenlerin tanı süresinin ortalama bir hafta geciktiği gözlemlendi.

PEYNİR GERÇEKTEN BEYNİ KORUR MU?

Uzmanlara göre peynir, nöronları destekleyen proteinler ve temel amino asitler bakımından zengin bir besin. Bu maddeler, sinir hücrelerinin sağlıklı çalışmasına ve hasara karşı korunmasına yardımcı oluyor.

Ayrıca peynir, özellikle damar sağlığı için kritik öneme sahip K2 vitamini gibi yağda çözünen vitaminler içeriyor. Bu da kan kalsiyum dengesini düzenleyerek beyin damarlarının korunmasına katkı sağlıyor.

Araştırmada katılımcıların yaşam tarzı, gelir düzeyi, et, balık, sebze ve meyve tüketimi gibi birçok faktör de dikkate alındı. Tüm bu değişkenler hesaba katıldığında bile, peynir tüketiminin olumlu etkisinin istatistiksel olarak anlamlı olduğu görüldü.

İŞLENMİŞ PEYNİR DE ETKİLİ

Araştırmaya katılanların büyük çoğunluğunun (%82,7) işlenmiş peynir tükettiği belirlendi. Bu da etkinin sadece geleneksel peynir türleriyle sınırlı olmadığını gösteriyor.

Yapılan araştırmalarda elde edilen bu bulgular, farklı peynir türleri ile tüketim sıklığı üzerine daha geniş çaplı analizlerin yapılması gerektiğini de ortaya koydu. 

En son güncellemeleri ve haberleri takip etmek için Ankara24.com'ı izlemeye devam edin, biz durumu takip ediyor ve en güncel bilgileri sunuyoruz.
seeGörüntülenme:144
embedKaynak:https://www.sozcu.com.tr
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 05 Kasım 2025 14:35 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

Selçuk Bayraktar, Şırnak ta TEKNOFEST Dron Şampiyonası na katıldı

10 Ağustos 2026 00:42see164

Zayıflama geni bulundu

09 Ağustos 2026 07:03see162

İstanbul da hareketli anlar! Polise bıçakla saldırdı, böyle etkisiz hale getirildi Sözcü Gazetesi

09 Ağustos 2026 20:14see160

Çocuk Koruma Kanunu nda köklü değişiklikler yasalaştı

09 Ağustos 2026 12:12see158

Fatih Erbakan dan akla ziyan Mekke anlaşması çıkışı! YRP liler bile şaştı kaldı

09 Ağustos 2026 18:26see157

Doğanın kalbinde büyük buluşma

09 Ağustos 2026 07:03see155

Hilal Yelekçi Manifest grubundan ayrıldı mı? İddiaların perde arkası netleşti

09 Ağustos 2026 13:24see154

Boşansalar da eski eşine ölene kadar destek olmuştu… İki çocuğu yetim kaldı… Çok sevdiği ekranlara bile veda etti

09 Ağustos 2026 09:01see152

İsrail den Mekke Anlaşmasına Tepki

10 Ağustos 2026 01:07see151

Bir yanda dizel, diğer yanda gaz krizi: Fiyatlar uçtu Sözcü Gazetesi

09 Ağustos 2026 09:30see149

Bodrum da kontrolden çıkan otomobil AVM nin otoparkına yuvarlandı Muğla Haberleri Habertürk Yerel Haberler

10 Ağustos 2026 01:15see147

15 kişi hastanelik oldu! Havuz bakımında gaz sızıntısı Son dakika haberleri

10 Ağustos 2026 03:21see144

Olivia Wilde: Bu film beni daha romantik biri yaptı

09 Ağustos 2026 16:39see141

CHP nin atanmış genel başkanı, partisinin çerçeve yasa kararını açıkladı Sözcü Gazetesi

09 Ağustos 2026 19:50see141

İstismar şüphelisi hastanede öldürüldü

09 Ağustos 2026 07:17see141

Selahattin Demirtaş tan çerçeve yasa mesajı! Erdoğan ve Bahçeli ye teşekkür

09 Ağustos 2026 16:00see140

Sami Yusuf Hasbi Rabbi’yi Türkiye’de yeniden söyleyecek

09 Ağustos 2026 15:41see139

İstanbul’da boğuluyorum diye yardım istedi: Dalgaların arasından son anda kurtarıldı

09 Ağustos 2026 16:14see139

KKTC ile Güney Kıbrıs arasında geçişler durduruldu

09 Ağustos 2026 16:07see139

Pakistan dan son dakika Türkiye ve Suudi Arabistan açıklaması! O ülkelere sürpriz mesaj

09 Ağustos 2026 18:23see138
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları