Ankara24.com
close
up
Menu

BENZİNE ZAM MI GELİYOR? 10 Ağustos 2026 Akaryakıt zammı sonrası güncel LPG, motorin ve benzin ne kadar olacak?

Selçuk Bayraktar, Şırnak ta TEKNOFEST Dron Şampiyonası na katıldı

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz: Terörsüz Türkiye hedefinde tarihi adım

Ünlü oyuncu Duygu Sarışın

İstanbul da hareketli anlar! Polise bıçakla saldırdı, böyle etkisiz hale getirildi Sözcü Gazetesi

Kötü koku ihbarından vahşet çıktı: Cani komşunun planı ekiplere takıldı!

Otomobilde sır ölüm: Savcılık harekete geçti

Fatih Erbakan dan akla ziyan Mekke anlaşması çıkışı! YRP liler bile şaştı kaldı

Çerçeve yasaya bağımsız milletvekillerinden tek ret Koray Aydın dan

Muş Spor, Galatasaray altyapısından transfer yaptı!

Çerçeve yasa oylamasına 31 vekil katılmadı : İşte dikkat çeken isimler... Sözcü Gazetesi

Amedspor da 5 yeni transfere imza töreni düzenlendi!

1. Lig de ilk hafta tamamlandı! 3 0 kazanarak lider oldular

Eyüpspor maçlarını Necmi Kadıoğlu Stadyumu nda oynayacak!

İsrail den Mekke Anlaşmasına Tepki

DEM Parti cephesinden çerçeve yasa için ilk değerlendirmeler: İşimiz uzun, yolumuz uzun

Kılıçdaroğlu “tereddütsüz destek” dedi, CHP’de 2 vekil “hayır” dedi: Herkes o ismin peşinde

Samsun da vahşi cinayet: Katilin suç kaydı kabarık

Bodrum da kontrolden çıkan otomobil AVM nin otoparkına yuvarlandı Muğla Haberleri Habertürk Yerel Haberler

15 kişi hastanelik oldu! Havuz bakımında gaz sızıntısı Son dakika haberleri

Bu 3 içecek ömrü ömrü uzatıyor: Türkleri sevindiren dev araştırma tamamlandı Sözcü Gazetesi

Bu 3 içecek ömrü ömrü uzatıyor: Türkleri sevindiren dev araştırma tamamlandı Sözcü Gazetesi

Sozcu sayfasından alınan verilere dayanarak, Ankara24.com duyuruda bulunuyor.

Su, kahve ve çay… Görünüşte sıradan üç içecek, ama yeni araştırmalar bu üçlünün ömür uzatmada mucizevi bir etki yarattığını ortaya koydu.

İngiltere’de yayımlanan British Journal of Nutrition dergisinde yer alan dev çaplı araştırmaya göre, günde toplam 7–8 bardaklık içecek tüketimi ve bu miktarın içinde su, kahve ve çayın dengeli şekilde dönüşümlü içilmesi, ölüm riskini belirgin biçimde azaltıyor.

ÖMRÜ UZATIYOR

Araştırmada, özellikle 4 bardak suyun ardından kalan kısmın kahve ve çayla dengelenmesinin uzun ömürle ilişkili olduğu saptandı.
Uzmanlar, suyun vücudu nemli tutarak metabolik dengeyi sağladığını; kahve ve çayda bulunan polifenollerin ise kalp-damar sağlığı, inflamasyon kontrolü ve sindirim sistemi üzerinde güçlü bir koruyucu etki gösterdiğini belirtiyor.

Beslenme uzmanı Ella Davar, araştırmayı şöyle özetliyor: "Hidrasyon temeli su oluşturuyor; ancak kahve ve çay gibi polifenol açısından zengin içecekleri eklemek, faydayı katlıyor. Bu kombinasyon, kalp-damar sağlığını, metabolik dengeyi ve bağışıklık direncini suyun tek başına sağlayabileceğinden çok daha güçlü biçimde destekliyor"

MİKTARI DEĞİL ÇEŞİTLİLİĞİ ÖNEMLİ

Bilim insanları, içecek miktarından çok çeşitliliğin önemli olduğuna dikkat çekiyor. “Variety > volume” yani “çeşitlilik miktardan daha önemli” vurgusu yapan ekip, kahvedeki klorojenik asit, çaydaki kateşinler ve sudaki saf hidrasyonun birleştiğinde birbirini tamamlayan etkiler yarattığını söylüyor.

Aynı zamanda bu döngü, aşırı şeker veya kafein alımının da önüne geçiyor. Uzmanlara göre sabah egzersiz sonrası bir bardak suyla güne başlamak, günün erken saatlerinde bir-iki fincan kahve içmek ve akşamüstüne doğru iki-üç fincan yeşil veya siyah çay tüketmek en ideal dengeyi oluşturuyor.

Araştırmanın sonuçları Türkleri özellikle sevindirdi. Çünkü kahve ve çay zaten günlük kültürün ayrılmaz bir parçası.
Bilimsel verilere göre, su, kahve ve çayın doğru sırayla dönüşümlü içilmesi, sadece güne değil, ömre de enerji katıyor.

Daha fazla bilgi ve son haberler için Ankara24.com'ı takip edin.
seeGörüntülenme:115
embedKaynak:https://www.sozcu.com.tr
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 06 Kasım 2025 09:17 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

BENZİNE ZAM MI GELİYOR? 10 Ağustos 2026 Akaryakıt zammı sonrası güncel LPG, motorin ve benzin ne kadar olacak?

10 Ağustos 2026 06:25see178

Selçuk Bayraktar, Şırnak ta TEKNOFEST Dron Şampiyonası na katıldı

10 Ağustos 2026 00:42see168

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz: Terörsüz Türkiye hedefinde tarihi adım

11 Ağustos 2026 00:17see166

Ünlü oyuncu Duygu Sarışın

11 Ağustos 2026 00:11see166

İstanbul da hareketli anlar! Polise bıçakla saldırdı, böyle etkisiz hale getirildi Sözcü Gazetesi

09 Ağustos 2026 20:14see164

Kötü koku ihbarından vahşet çıktı: Cani komşunun planı ekiplere takıldı!

11 Ağustos 2026 00:18see164

Otomobilde sır ölüm: Savcılık harekete geçti

11 Ağustos 2026 00:11see161

Fatih Erbakan dan akla ziyan Mekke anlaşması çıkışı! YRP liler bile şaştı kaldı

09 Ağustos 2026 18:26see161

Çerçeve yasaya bağımsız milletvekillerinden tek ret Koray Aydın dan

11 Ağustos 2026 01:13see160

Muş Spor, Galatasaray altyapısından transfer yaptı!

11 Ağustos 2026 00:20see160

Çerçeve yasa oylamasına 31 vekil katılmadı : İşte dikkat çeken isimler... Sözcü Gazetesi

11 Ağustos 2026 01:10see160

Amedspor da 5 yeni transfere imza töreni düzenlendi!

11 Ağustos 2026 00:19see159

1. Lig de ilk hafta tamamlandı! 3 0 kazanarak lider oldular

11 Ağustos 2026 00:23see158

Eyüpspor maçlarını Necmi Kadıoğlu Stadyumu nda oynayacak!

11 Ağustos 2026 00:18see157

İsrail den Mekke Anlaşmasına Tepki

10 Ağustos 2026 01:07see155

DEM Parti cephesinden çerçeve yasa için ilk değerlendirmeler: İşimiz uzun, yolumuz uzun

11 Ağustos 2026 00:28see154

Kılıçdaroğlu “tereddütsüz destek” dedi, CHP’de 2 vekil “hayır” dedi: Herkes o ismin peşinde

11 Ağustos 2026 01:09see152

Samsun da vahşi cinayet: Katilin suç kaydı kabarık

11 Ağustos 2026 00:12see152

Bodrum da kontrolden çıkan otomobil AVM nin otoparkına yuvarlandı Muğla Haberleri Habertürk Yerel Haberler

10 Ağustos 2026 01:15see152

15 kişi hastanelik oldu! Havuz bakımında gaz sızıntısı Son dakika haberleri

10 Ağustos 2026 03:21see151
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları