400 ton kapasiteli tesis kuracaklar: Kullanılmış nükleer yakıt yeniden işlenecek Sözcü Gazetesi
Sozcu sayfasından elde edilen bilgilere dayanarak, Ankara24.com duyuru yapıyor.
Rosatom'a göre tesis, ilerleyen yıllarda kapasitesi artırılabilecek şekilde modüler olarak tasarlanacak. İlk modülün devreye alınmasının ardından yaklaşık on yıl içinde tam kapasiteye ulaşılması hedefleniyor. Proje tamamlandığında hem termal reaktörlerden hem de hızlı nötron reaktörlerinden çıkan kullanılmış yakıtı işleyebilecek Rusya'nın en büyük yeniden işleme tesisi olacak.
KAPALI NÜKLEER YAKIT DÖNGÜSÜ HEDEFLENİYORRosatom, projenin temel amacının 'kapalı nükleer yakıt döngüsü' oluşturmak olduğunu belirtiyor. Bu sistemde kullanılmış yakıt içerisindeki uranyum ve plütonyum yeniden ayrıştırılarak yeni nükleer yakıt üretiminde değerlendiriliyor. Böylece hem radyoaktif atık miktarının azaltılması hem de mevcut nükleer yakıt kaynaklarının daha verimli kullanılması amaçlanıyor.
Rosatom yetkilileri, dünya genelinde yaklaşık 360 bin ton kullanılmış nükleer yakıt bulunduğunu ve yeni tesisin yalnızca Rusya'nın ihtiyaçlarını karşılamakla kalmayacağını ifade ediyor. Şirket, yeniden işleme kapasitesini artırarak yurt dışında Rus teknolojisiyle çalışan nükleer santrallere de uzun vadeli yakıt geri dönüşüm hizmeti sunmayı hedefliyor. Projenin, Rusya'nın küresel nükleer yakıt pazarındaki konumunu daha da güçlendirmesi bekleniyor.
Bu konudaki diğer haberler:
Görüntülenme:111
Bu haber kaynaktan arşivlenmiştir 28 Haziran 2026 18:16 kaynağından arşivlendi



Giriş yap
Haberler
Türkiye'de Hava durumu
Türkiye'de Manyetik fırtınalar
Türkiye'de Namaz vakti
Türkiye'de Değerli metaller
Türkiye'de Döviz çevirici
Türkiye'de Kredi hesaplayıcı
Türkiye'de Kripto para
Türkiye'de Burçlar
Türkiye'de Soru - Cevap
İnternet hızını test et
Türkiye Radyosu
Türkiye televizyonu
Hakkımızda








En çok okunanlar



















