Ankara24.com
close
up
Ömrünüzden götürüyor! Dakikalarınızı sinsice çalan 5 yiyecek açıklandı

Ömrünüzden götürüyor! Dakikalarınızı sinsice çalan 5 yiyecek açıklandı

Ankara24.com, Haber7 kaynağından alınan verilere dayanarak açıklama yapıyor.

HABERLER SAĞLIK

Ömrünüzden götürüyor! Dakikalarınızı sinsice çalan 5 yiyecek açıklandı Michigan Üniversitesi’nde gerçekleştirilen dikkat çekici bir araştırma, bazı gıdaların yaşam süresi üzerinde dakika bazında nasıl etkiler oluşturduğunu ortaya koydu. Çalışmaya göre, bazı besinler tek bir öğünde tüketildiğinde ömrünüzden 81 dakikaya kadar çalabiliyor. Araştırmacılar, ömrü en fazla kısalttığı tespit edilen dört temel yiyeceği açıkladı. Ömrünüzden götürüyor! Dakikalarınızı sinsice çalan 5 yiyecek açıklandı

GİRİŞ 21.10.2025 09:43 GÜNCELLEME 21.10.2025 09:43

İlk Yorum Yapan Sen Ol

NSosyal'de Paylaş Facebook'ta Paylaş X'te Paylaş

Michigan Üniversitesi’nde yapılan dikkat çekici bir araştırma, tüketilen her yiyeceğin insan ömrü üzerinde nasıl bir etkisi olduğunu dakika bazında ortaya koydu. Araştırma sonuçlarına göre, günlük beslenmemizde yer alan bazı yiyecekler ömrümüzden dakikalar götürürken, bazıları da yaşam süremizi uzatabiliyor.

ÖMRÜNÜZÜ KISALTAN YİYECEKLER AÇIKLANDI!

Araştırmada özellikle ultra işlenmiş gıdalar ve yapay tatlandırıcıların sağlığa olumsuz etkileri ön plana çıktı. Bu tür ürünlerin, sadece boş kalori sağlamakla kalmadığı, aynı zamanda çeşitli katkı maddeleri nedeniyle ömrü kısalttığı belirtildi. Taze ve doğal besinler ise tersine, vücudu destekleyerek yaşam süresine katkı sağlıyor.

*Ömrünüzden Dakika Götürenler

Sosisli Sandviç: -36 dakika

Jambon / İşlenmiş Etler: -24 dakika

Aspartam İçeren İçecekler: -12 dakika

Cheeseburger: -9 dakika

*Yaşam Süresini Artıranlar

Izgara Balık: +10 dakika

İşlenmiş Et Yerine Sebze-Meyve Tüketimi (günlük %10'luk bir değişim): +48 dakikaya kadar

ASPARTAM UYARISI GELDİ!

Araştırmacılar, özellikle “diyet” veya “şekersiz” adı altında satılan içeceklerde bulunan yapay tatlandırıcı aspartama karşı dikkatli olunması gerektiğini belirtiyor. Bu maddenin sadece ömrü kısaltmakla kalmayıp, anksiyete ve tip 2 diyabet gibi rahatsızlıklarla da bağlantılı olabileceği vurgulanıyor.

Kübra Yılmaz Haber7.com - Editör

Editör Hakkında 1994’te İstanbul’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini İstanbul'da tamamladı. 2017’de İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünden mezun oldu. 2017’den beri Kanal7 Medya Grubu’na bağlı Haber7.com bünyesinde mesleki hayatına devam etmektedir.

YORUMLAR İLK YORUM YAPAN SEN OL

GÖNDER

Önemli haberleri ve güncellemeleri kaçırmamak için Ankara24.com'ı takip edin.
seeGörüntülenme:140
embedKaynak:https://www.haber7.com
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 21 Ekim 2025 09:44 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

Ege Üniversitesi nde Usulsüzlüklere Operasyon

13 Haziran 2026 01:04see152

İngiltere de sokak ortasında kanlı saldırı: 17 yaşındaki kız boynundan bıçaklandı

13 Haziran 2026 01:03see150

Dünya Kupası sonuçları: 13 Haziran itibariyle son durum

13 Haziran 2026 00:59see150

ABD Paraguay İlk 11 ler belli oldu

13 Haziran 2026 03:35see144

Ozan Kabak: Montella rakibi bize ezberletti

13 Haziran 2026 02:27see142

Konya’da öğrenci yurdunda şiddet görüntüleri: Görevli görevden alındı

13 Haziran 2026 01:57see141

Kars ta sel felaketi: Altı köyde hasar hayvanlar telef oldu Kars Haberleri

13 Haziran 2026 00:28see138

Kocaeli nde trajik olay: Baba ölü bulundu, SMA hastası oğlu hastaneye kaldırıldı Sözcü Gazetesi

13 Haziran 2026 00:11see138

Akıllı kanser ilacı ücretsiz alınacak

13 Haziran 2026 07:08see137

Vinicius Junior: Hayalini kurduğum yerdeyim!

13 Haziran 2026 00:52see135

Bakan Memişoğlu: Sağlıkta dünyanın en iyi ülkelerinden biriyiz

13 Haziran 2026 00:19see135

ABD: İmza aşamasındayız Dünya Haberleri

13 Haziran 2026 04:15see135

İran liderinden milli birlik çağrısı Dış Haberler

14 Haziran 2026 00:32see134

Antalya’da ormanlık alandaki yangın büyümeden söndürüldü

12 Haziran 2026 17:02see132

Brezilya da Carlo Ancelotti den Neymar açıklaması!

13 Haziran 2026 00:51see132

Gaziantep in Nurdağı ilçesinde 4.6 büyüklüğünde deprem meydana geldi.

13 Haziran 2026 00:23see131

Güllü soruşturmasının Başsavcısına kritik görev

13 Haziran 2026 00:15see130

BAE, İran a fon aktarıldığı iddialarını yalanladı Dış Haberler

13 Haziran 2026 02:50see130

Felahiyeli miniklerden, millilere klipli destek Kayseri Haberleri

13 Haziran 2026 01:15see129

Bir kez aldatan yine aldatır mı?

13 Haziran 2026 01:09see129
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları