Okullarda karne heyecanı! 3 yıl okulun tek öğrencisiydi: İlk kez bu heyecanı yaşıyorum
Hurriyet sayfasından alınan verilere dayanarak, Ankara24.com duyuruda bulunuyor.
Gürpınar ilçesine yaklaşık 70 kilometre uzaklıktaki Dağseven Mahallesi'nin Yaşlıdal mezrasında bulunan 2 derslikli ilkokulda, öğrenci sayısının yıllar içinde azalmasıyla Hasret Aydın okulun tek öğrencisi olarak kaldı. 2022 yılında birinci sınıfa başlayan Hasret, ilkokul üçüncü sınıfın sonuna kadar eğitimini tek başına sürdürdü. Bu süreçte ücretli öğretmen Şahin Aydın tarafından eğitim verilen Hasret, yaşıtlarından uzak bir eğitim hayatı geçirdi.
Kızının daha iyi şartlarda eğitim almasını isteyen Ramazan Aydın, İpekyolu ilçesinde ev kiralayarak ailesiyle birlikte kent merkezine taşındı. Nakil işlemlerinin ardından Hasret, İpekyolu ilçesindeki Vali Ali Cevdet Bey İlkokulu'na kayıt yaptırdı. Bu yıl eğitimini 4-C sınıfında sürdüren Hasret, 32 sınıf arkadaşıyla birlikte ilk kez sosyal bir okul ortamında eğitim gördü.
Karne gününde büyük mutluluk yaşayan Hasret Aydın, “İlk kez arkadaşlarımla birlikte karne heyecanı yaşadığım için çok mutluyum. Daha önce okulun tek öğrencisiydim ve çok sıkılıyordum. Şimdi arkadaşlarımla birlikte eğitim görüyorum. Yaz tatilinde bol bol kitap okuyup gezeceğim" diye konuştu.
'KISA SÜREDE UYUM SAĞLADI'
Haberlerimizi Google’da Takip Edin
En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.Google’da tercih edilen
kaynak olarak ekleyin
Okulun rehber öğretmeni Şakir Erzen ise Hasret'in kısa sürede yeni ortamına uyum sağladığını belirterek, “Hasret kızımız mezradaki okulun tek öğrencisiydi. Arkadaşları yoktu. Okulumuza geldikten sonra 32 arkadaş edindi. İlk zamanlarda uyum sürecinde bazı zorluklar yaşadı ancak kısa sürede bunların üstesinden geldi. Şimdi arkadaşlarıyla güçlü bağlar kurdu ve başarılı bir eğitim yılı geçirdi" dedi.
'KIZIM İÇİN EVİMİ VAN'A TAŞIDIM'
Karne törenine katılan baba Ramazan Aydın da kızının eğitim başarısı için Van merkeze taşındıklarını belirterek, “Kızım yıllarca tek başına eğitim gördü. Daha iyi bir eğitim ortamında bulunması için Van'a taşındık. Arkadaşlarıyla birlikte olunca hem sosyal yönden gelişti hem de ders başarısı arttı. İlk kez karnesini arkadaşlarıyla birlikte aldığı için çok mutluyuz. Emeği geçen tüm öğretmenlerimize teşekkür ediyorum" ifadelerini kullandı.
HAKKARİ VE MUŞ'TA İKİ MEZRADAKİ 7 ÖĞRENCİ KARNE HEYECANI YAŞADI
Hakkari'nin Derecik ilçesindeki Yukarı Aydınlık mezrasında 4, Muş'un Bulanık ilçesindeki Kılindor mezrasında ise 3 öğrenci karne heyecanı yaşadı.
Irak sınırında yer alan Derecik ilçesinin Samanlı köyü Yukarı Aydınlık mezrasındaki ilkokulda 3 yıldır görev yapan öğretmen Gülay Kaya, eğitim öğretim sezonunun son gününde öğrencileri için sürpriz hazırladı.
Mezradaki 4 öğrencisinin başarısının artması için okul binasında yenilikler yapıp etkinlikler düzenleyen, mezrada okuma yazma bilmeyen velilere de gönüllü olarak ders anlatan Kaya, 2025-2026 eğitim öğretim yılının tamamlanmasıyla öğrencilerine karnelerini dağıttı.
Hazırladığı hediyeleri ve kelebeklerle süslediği karneleri öğrencilerine teslim eden Kaya, birlikte yaş pasta kestiği çocukların mutluluğuna ortak oldu.
Bulanık ilçesine 48 kilometre uzaklıktaki Kılindor mezrasında da ikinci sınıf öğrencileri Miraç Üzgün, Ali Osman Üzgün ve Muhammet Miran Arslan, eğitim öğretim yılını başarıyla tamamladı.
Minik öğrencilerine karnelerini veren sınıf öğretmeni Hüseyin Koşuncu, tatilde bol bol kitap okumaları ve eğlenmelerini istedi. Karnelerini alan öğrenciler, başarılı bir eğitim öğretim yılı geçirmenin gururunu ve yaz tatiline girmenin sevincini bir arada yaşadı.
"MUTLU VE GURURLUYUZ"
Öğretmen Gülay Kaya, tüm Türkiye'de olduğu gibi Irak sınırındaki mezrada da karne heyecanı yaşadıklarını söyledi.
Öğrencilerinden ayrı kalacağı için burukluk hissettiğini dile getiren Kaya, şunları kaydetti:
"Pastamızı kestik, hediyelerimizi dağıttık ve karnelerimizi verdik. Bir yılı daha başarıyla tamamladık. Mutlu ve gururluyuz. Öğrencilerim için karne kılıfı yaptım, küçük hediyeler hazırladım. Onları mutlu edecek bazı oyuncaklar aldım. Yaz boyunca eğleneceklerini düşünüyorum. 4 öğrencim var. Hepsinin çok iyi yerlere gelmesini istiyorum. Çocuklarımızdan umutluyuz. Tüm öğretmenlerimize ve öğrencilerimize iyi tatiller diliyorum."
Öğrencilerden Azra Yıldız ise "Bugün karne günü. Öğretmenimiz bizim için pasta hazırladı, hediye aldı. Çok teşekkür ediyoruz. Çok mutlu olduk. Tatile başlayacağız. Fotoğraf çektirdik, pasta yedik. Hediyelerimizi çok beğendik." dedi.
YAKLAŞIK 18 MİLYON ÖĞRENCİ İÇİN YAZ TATİLİ BAŞLADI
Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı ilk ve ortaöğretim okullarında eğitim gören yaklaşık 18 milyon öğrenci karnelerini alarak yaz tatiline girecek.
Öğrenciler, 2025-2026 eğitim öğretim yılının yorgunluğunu atacağı yaz tatili öncesinde karnelerini almak için okula geldi. 2026-2027 eğitim öğretim yılı ise 14 Eylül'de başlayacak.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Bakırköy Medeni Berk İlkokulu'nda 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Sonu Karne Dağıtım Töreni için geldi.
Bakan Tekin 'Çocuklarımız tatili hak etti. Çocuklarımızın heyecanına ortağız' ifadelerini kullandı.
Haber Bültenleri ve E-Posta Tercihleri
Türkiye ve dünyadaki en güncel gelişmelerden haberdar olmak için, bültenlerin gönderileceği e-posta adresini girin.
Ad
Soyadı
E-Posta Adresi
Bülten SeçimleriGün Başlıyor
Gün Sonu
ETK Kuralları ve Bilgilendirme Metnikapsamında onay veriyorum.
Abone Ol
Bu konudaki diğer haberler:
Görüntülenme:21
Bu haber kaynaktan arşivlenmiştir 26 Haziran 2026 11:36 kaynağından arşivlendi



Giriş yap
Haberler
Türkiye'de Hava durumu
Türkiye'de Manyetik fırtınalar
Türkiye'de Namaz vakti
Türkiye'de Değerli metaller
Türkiye'de Döviz çevirici
Türkiye'de Kredi hesaplayıcı
Türkiye'de Kripto para
Türkiye'de Burçlar
Türkiye'de Soru - Cevap
İnternet hızını test et
Türkiye Radyosu
Türkiye televizyonu
Hakkımızda








En çok okunanlar



















