Ankara24.com
close
up
Menu

Borsanın 10 devi: 1.71 trilyon TL ile Aselsan zirvede

Zorlu PSM 14. sezon mottosu: Dünyalar Senin

Bakan Göktaş: Muhalefeti çamur siyasetinden çıkmaya davet ediyorum

İsrail seçimleri öncesi saldırı düzenlemeyi planlıyor iddiası Dış Haberler

Almanya ortak tank projesinden çekildi Dış Haberler

Kanalizasyondan topladıkları tuvalet kağıtlarıyla dış cephe yaptılar Sözcü Gazetesi

Denizli Pamukkale de pansiyonda kalan yaşlı çift banyoda ölü bulundu

Maltepe de kısmen çöken binada yeni gelişme! Can kaybı 4 e yükseldi

Trump tan Musk a özgü yağmuru: Zamanımızın Thomas Edison udur

Foncu Bakan Ömer Bolat mı? Sözcü Gazetesi

ABD de 90 yıl sonra bir ilk! Halka açık kurşuna dizecekler

İsmail Saymaz, Murat Ağırel ve Şaban Sevinç hakkında son dakika kararı: 2 isme gözaltı

Soykırımcı İsrail, Batı Şeria da zeytin hasadı yapan Filistinlileri koruyan aktivistleri sınır dışı etmeyi planlıyor

İran: Uranyum zenginleştirme hakkımızdan vazgeçmeyeceğiz Dış Haberler

Büyükelçi Koytak da görevden alınabilir Sözcü Gazetesi

New York ta tutuklu yargılanan Maduro ve eşine yeni suçlamalar yöneltildi

Kayseri de iki otomobil çarpıştı: 3 ölü, 1 yaralı Son dakika haberleri

BaşlıksızaBurak Yılmaz dan MHK açıklaması! Ben bir kere konuşurum Fanatik Gazetesi Futbol Haberleri Spor

Tarım ve Orman Bakanı Yumaklı dan, Bakanlar Bolat ve Göktaş a destek açıklaması

AK Parti ve DEM Parti, Mecliste kurulacak komisyonun yapısını görüştü Son dakika haberleri

Ocak ayından itibaren memurların bilmesinde fayda olan pratik güncel bilgiler Ahmet Ünlü

Ocak ayından itibaren memurların bilmesinde fayda olan pratik güncel bilgiler Ahmet Ünlü

Ankara24.com, Yenisafak kaynağından alınan bilgilere dayanarak bilgi yayımlıyor.

Hazine ve Maliye Bakanlığı 6 Ocak 2026 tarihinde mali ve sosyal haklara ilişkin genelgeyi yayımladı. Böylece memurlara, sözleşmeli personele ve emeklilere verilecek zam oranı da % 18,6 olarak açıklandı. Bugünkü yazımızda 2026 yılı Ocak ayından itibaren memurların günlük hayatlarında sıklıkla karşılaştıkları/karşılaşacakları ve bilmesinde büyük fayda olan kritik bilgileri okuyucularımızla paylaşacağız. Maaş Katsayısı: Memur maaş katsayısı toplu sözleşme ile belirlenmektedir. 2026 yılı Ocak ayı itibarıyla

Hazine ve Maliye Bakanlığı 6 Ocak 2026 tarihinde mali ve sosyal haklara ilişkin genelgeyi yayımladı. Böylece memurlara, sözleşmeli personele ve emeklilere verilecek zam oranı da % 18,6 olarak açıklandı. Bugünkü yazımızda 2026 yılı Ocak ayından itibaren memurların günlük hayatlarında sıklıkla karşılaştıkları/karşılaşacakları ve bilmesinde büyük fayda olan kritik bilgileri okuyucularımızla paylaşacağız.

Maaş Katsayısı: Memur maaş katsayısı toplu sözleşme ile belirlenmektedir. 2026 yılı Ocak ayı itibarıyla maaş katsayısı 1,387871’dir. Maaş katsayısı normal şartlarda yılda iki defa belirlenmektedir.

Taban Aylık: Aylıklarını 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu, 3269 sayılı Uzman Erbaş Kanunu, 3466 sayılı Uzman Jandarma Kanunu, 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu ve 2802 sayılı Hakimler ve Savcılar Kanunu’na göre almakta olan personele 1.000 gösterge rakamının taban aylık katsayısı ile çarpımından oluşan ve memur maaşının bir unsuru olan tutara memuriyet taban aylığı denilmektedir. 2026 yılının ikinci yarısı için taban aylık tutarı ise; 1000 x 22,722793= 22.722,79 TL’dir.

Kıdem Aylığı: Devlet memurlarına her bir hizmet yıl için 20 gösterge rakamının maaş katsayısı ile çarpımında oluşan tutara kıdem aylığı denilmektedir. 25 yıldan fazlası için kıdem aylığı verilmemektedir. 20 yıllık hizmeti olan bir memurun kıdem aylık tutarı; 20x20x1,387871= 555,14 TL’dir.

Yan Ödeme Katsayısı: İş güçlüğü zammı, iş riski zammı, eleman teminindeki güçlük zammı ve mali sorumluluk tazminatı tutarının hesaplanmasında kullanılan katsayıdır. 2026 yılı Ocak ayı itibarıyla Yan Ödeme Katsayısı 0,440141’dir.

Aile Yardımı Ödeneği: Bu yardım, memurun her ne şekilde olursa olsun menfaat karşılığı çalışmayan veya herhangi bir sosyal güvenlik kuruluşundan aylık almayan eşi için 1500, çocuklarından her biri için de 250 gösterge rakamının (72’nci ay dahil olmak üzere 0-6 yaş grubunda yer alan çocuklar için bir kat artırımlı) aylık katsayısı ile çarpılması sonucu elde edilecek miktar üzerinden ödenir. Eşlerden birine iş akdi veya toplu sözleşme gereği çocukları için yapılan aile yardımı ödeneği daha düşük ise, yalnız aradaki fark ödenir. Bu fıkrada yer alan gösterge rakamlarını 3 katına kadar artırmaya Cumhurbaşkanı yetkilidir.

Dul memurların çocukları için yukarıdaki fıkralar hükmü uygulanır. Boşanma veya ayrılık vukuunda mahkeme bu yardımın hangi tarafa ve ne oranda verileceğini de kararında belirtir. Devlet memurunun, geçimini sağladığı üvey çocukları için de bu ödenek verilir.

Eş için, 2.273xmaaş katsayısından oluşmaktadır. 2026 yılı Ocak ayı itibarıyla 2.273x 1,387871 = 3.154,63 TL’dir. Her çocuk için 250xmaaş katsayısından oluşmaktadır. Ancak 0-6 yaş arasındaki çocuklar için 500*maaş katsayısından oluşmaktadır. 2026 yılı Ocak ayı itibarıyla 250x 1,387871 = 346,96 TL’dir.

Doğum Yardımı Ödeneği: 633 sayılı KHK’nın Ek 4’üncü maddesi hükmü gereğince ödenmekte olan doğum ve çocuk yardımı tutarları sabit kalmıştır. Türk vatandaşlarına, 1/1/2025 ve sonrasında canlı doğan çocukları için başvuru yapılması ve Türkiye’de ikamet ediyor olmaları koşuluyla; a) Birinci çocuk için tek seferlik 5.000 TL, b) İkinci çocuk için başvurunun yapıldığı ay itibarıyla 5 yaşını tamamlayana kadar (altmışıncı ay dâhil) aylık 1.500 TL, c) Üçüncü ve sonraki çocuklar için başvurunun yapıldığı ay itibarıyla 5 yaşını tamamlayana kadar (altmışıncı ay dâhil) aylık 5.000 TL tutarında doğum yardımı yapılmaktadır. Bu tutarların göstergeye bağlanması faydalı olacaktır. Aksi takdirde yıllar içinde eriyecektir.

Ölüm Yardımı Ödeneği: Eş veya çocuğun ölümü halinde 9500xmaaş katsayısı= 9500x1,387871 = 13.184,77 TL, memurun ölümü halinde ise, 9500 x 2xmaaş katsayısı = 9500x1,387871 x 2= 26.369,54 TL’dir.

Milletvekilleri için ölüm yardımı ise 9500 x 1,387871 = 13.184,77 x12 = 158.217,24 TL’dir.

Sigortalılar için yapılacak cenaze ödeneği Ocak ayında da  6.398 TL olarak ödenecektir.

En Yüksek Devlet Memuru Aylığı: Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterinin gösterge ve ek göstergesinin maaş katsayısı ile çarpımından oluşmaktadır. Yapılan son düzenleme ile 9500x 1,387871 = 13.184,77 TL’dir.

399 Sayılı KHK 3/c Sözleşmeli Personel Tavan Ücreti: 2026 yılı Ocak ayı itibarıyla 75.961,59 TL olup bu tutar yılda iki defa belirlenmektedir.

7/15754 Sayılı BKK Sözleşmeli Personel Tavan Ücreti: 2026 yılı Ocak ayı itibarıyla 67.718,06 TL olup, bu tutar yılda iki defa belirlenmektedir. Bilişim personelinin brüt maaşları da bu tutara göre belirlenmekte ve bu tutarın azami 5 katı olarak belirlenmektedir.

2026 Yılı Gelir Vergisi Tarifesi (Ücretliler İçin): 190.000 TL’ye kadar % 15, 400.000 TL’nin 190.000 TL’si için 28.500 TL, fazlası % 20, 1.000.000 TL’nin 400.000 TL’si için 70.500 TL (ücret gelirlerinde 1.500.000 TL’nin 400.000 TL’si için 70.500 TL), fazlası % 27, 5.300.000 TL’nin 1.000.000 TL’si için 232.500 TL (ücret gelirlerinde 5.300.000 TL’nin 1.500.000 TL’si için 367.500 TL), fazlası % 35, 5.300.000 TL’den fazlasının 5.300.000 TL’si için 1.737.500 TL (ücret gelirlerinde 5.300.000 TL’den fazlasının 5.300.000 TL’si için 1.697.500 TL), fazlası % 40

Asgari Ücret Tutarı: 2026 yılı için brüt: 33.030,00 TL, net: 28.075,50 TL olarak belirlenmiştir. Asgari ücretten gelir ve damga vergisi kesilmemektedir. Asgari ücretin net tutarının % 15’i her ay ödenen vergiden indirilmektedir.

Emekli Olacak Memurlara Ödenecek Yol Tazminatı: Emekli olacak memurlara ödenecek yol tazminatı 375 sayılı KHK’de belirlenmiştir. 2026 yılı Ocak ayı itibarıyla 13.558 x 1,387871 = 18.816,75 TL’dir.

En Düşük Emekli Aylığı: 5510 sayılı Kanun’a tabi olanlar ile SSK, Bağ-Kur’a tabi olanlar için en düşük emekli aylığı 20.000 TL (Kanun değişikliği yapılacak), 5434 sayılı Kanun’a tabi olanlar içinse 26.116,52 TL’dir.  

Kıdem Tazminatı Tavan Tutarı: 2026 yılı Ocak ayı itibarıyla kıdem tazminatı tavanı 64.948,77 TL’dir. Bu tutardan sadece binde 7,59 oranında damga vergisi kesilmektedir.

Mal Beyanına Esas Şube Müdürü Maaşı: 2026 yılı Ocak ayı itibarıyla 89.956,91 TL’dir.

Milletvekili Emekli Maaşı: 2026 yılı Ocak ayı itibarıyla milletvekilleri 122.530 x 1,387871 = 170.055,83 TL emekli maaşı alacaklardır. (+% 4 oranında ilave ödeme)

Meclis Başkanı ve Başbakanların emekli maaşı: 133.988*1,387871= 185.958 TL. (+% 4 oranında ilave ödeme)

Cumhurbaşkanının emekli maaşı: 140.690 * 1,387871 = 195.259,57 TL. (+% 4 oranında ilave ödeme)

Memurlara her ay ödenen seyyanen tutar: 7456 sayılı Kanuni düzenleme ile seyyanen yapılan artış tutarı da 15.965*1,387871 = 22.157,36 TL olacaktır. Bu rakamdan sadece binde 7,59 oranında damga vergisi kesilecektir.

En son güncellemeleri ve haberleri takip etmek için Ankara24.com'ı izlemeye devam edin, biz durumu takip ediyor ve en güncel bilgileri sunuyoruz.
seeGörüntülenme:141
embedKaynak:https://www.yenisafak.com
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 11 Ocak 2026 04:04 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

Borsanın 10 devi: 1.71 trilyon TL ile Aselsan zirvede

08 Ekim 2026 20:43see227

Zorlu PSM 14. sezon mottosu: Dünyalar Senin

09 Ekim 2026 00:56see198

Bakan Göktaş: Muhalefeti çamur siyasetinden çıkmaya davet ediyorum

09 Ekim 2026 01:09see192

İsrail seçimleri öncesi saldırı düzenlemeyi planlıyor iddiası Dış Haberler

09 Ekim 2026 01:04see191

Almanya ortak tank projesinden çekildi Dış Haberler

09 Ekim 2026 00:33see184

Kanalizasyondan topladıkları tuvalet kağıtlarıyla dış cephe yaptılar Sözcü Gazetesi

09 Ekim 2026 00:31see181

Denizli Pamukkale de pansiyonda kalan yaşlı çift banyoda ölü bulundu

09 Ekim 2026 00:34see180

Maltepe de kısmen çöken binada yeni gelişme! Can kaybı 4 e yükseldi

09 Ekim 2026 03:44see180

Trump tan Musk a özgü yağmuru: Zamanımızın Thomas Edison udur

09 Ekim 2026 01:09see177

Foncu Bakan Ömer Bolat mı? Sözcü Gazetesi

09 Ekim 2026 04:05see176

ABD de 90 yıl sonra bir ilk! Halka açık kurşuna dizecekler

09 Ekim 2026 02:53see176

İsmail Saymaz, Murat Ağırel ve Şaban Sevinç hakkında son dakika kararı: 2 isme gözaltı

09 Ekim 2026 00:01see171

Soykırımcı İsrail, Batı Şeria da zeytin hasadı yapan Filistinlileri koruyan aktivistleri sınır dışı etmeyi planlıyor

08 Ekim 2026 19:56see171

İran: Uranyum zenginleştirme hakkımızdan vazgeçmeyeceğiz Dış Haberler

08 Ekim 2026 18:50see170

Büyükelçi Koytak da görevden alınabilir Sözcü Gazetesi

09 Ekim 2026 04:38see170

New York ta tutuklu yargılanan Maduro ve eşine yeni suçlamalar yöneltildi

09 Ekim 2026 00:37see170

Kayseri de iki otomobil çarpıştı: 3 ölü, 1 yaralı Son dakika haberleri

09 Ekim 2026 00:34see169

BaşlıksızaBurak Yılmaz dan MHK açıklaması! Ben bir kere konuşurum Fanatik Gazetesi Futbol Haberleri Spor

08 Ekim 2026 22:23see167

Tarım ve Orman Bakanı Yumaklı dan, Bakanlar Bolat ve Göktaş a destek açıklaması

09 Ekim 2026 02:00see162

AK Parti ve DEM Parti, Mecliste kurulacak komisyonun yapısını görüştü Son dakika haberleri

08 Ekim 2026 21:22see154
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları