Ankara24.com
close
up
Menu

Ihlamur toplamaya çıktı, ormanlık alanda ölü bulundu Sözcü Gazetesi

Vergi ve SGK Borçları için 72 ay taksit imkanı... Borç yapılandırmaları Resmi Gazete’de!

Hafif ticari araç skutere çarptı: 11 yaşındaki çocuk kurtarılamadı Ankara Haberleri

Sağlıkta dijital entegrasyon: Hastaneler ve aile hekimleri arasında yeni sistem kuruluyor Sağlık Haberleri

Aksaray da sabaha kadar sürecek şok uygulama Aksaray Haberleri

GIDA ÜRÜNLERİ SATIN ALINACAKTIR

Ferhat Aydoğan ve yanındaki 6 şüpheli gözaltına alındı

Evde Sağlık ve Palyatif Bakım Yönetmeliği Yürürlüğe Girdi

ABD Başkanı Trump imzaladı! Kuantum teknolojisi kararnamesi

Trump tan İran açıklaması: Uygun davranmazlarsa gereğini yaparım

Ankara Valiliği nden NATO Zirvesi öncesi güvenlik tedbirleri

Fenerbahçe de Yönetim Kurulu toplantıları haftalık yapılacak!

Bakan Tekin: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli programlarının odağına iyi insan olmayı yerleştirdik

10,4 milyarlık yasa dışı bahis trafiği Yerel Gündem Haberleri

FransaI Irak karşılaşması tam 3 saat 50 dakika sürdü! İşte yaşananlar

İş Sanat Anadolu Sergileri Eğirdir de

İsrail basını duyurdu: Netanyahu panik içinde

İşgalciler Lübnan’dan çekilecek iddiası Ortadoğu Haberleri

Düzce güvenlik ve asayiş toplantısı yapıldı Aranan 51 kişi yakalandı Düzce Haberleri Habertürk Yerel Haberler

Dışişleri Bakanlığı Katar daki patlamada hayatını kaybedenler için taziye mesajı yayımladı Gündem Haberleri

Muş ta şebeke suyunda bakteri tespit edildi, vatandaşlar çeşmelere akın etti Muş Haberleri

Muş ta şebeke suyunda bakteri tespit edildi, vatandaşlar çeşmelere akın etti Muş Haberleri

Haberturk kaynağından alınan verilere dayanarak, Ankara24.com açıklama yapıyor.

Muş İl Sağlık Müdürlüğünün kent merkezindeki içme suyunda bazı değerlerin sınırların üzerine çıktığını açıklaması üzerine vatandaşlar çeşmelere yöneldi.
Muş İl Sağlık Müdürlüğü, kent merkezinde kullanılan belediyeye ait şebeke suyuna yönelik yapılan analizlerde bazı parametrelerin mevzuatta belirlenen sınır değerlerin üzerine çıktığını açıkladı. Yetkililer, sonuçlar normale dönene kadar şebeke suyunun içme ve yemek yapımında kullanılmaması gerektiğini duyurdu. Açıklamanın ardından kent merkezinde yaşayan vatandaşlar, içme suyu ihtiyacını karşılamak için merkez ve mahallelerde bulunan çeşmelere yöneldi. Araçlarıyla Mongok Çeşmesi'ne gelen vatandaşlar, bidonlara doldurdukları suları evlerine taşıdı.
Muş İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, son günlerde kamuoyunda ve sosyal medya platformlarında yer alan iddialar üzerine içme suyuna yönelik kapsamlı incelemeler gerçekleştirildiği belirtilerek, "Son günlerde bazı basın yayın organlarında ve sosyal medya mecralarında ilimiz içme suyuna ilişkin gündeme gelen iddialar üzerine Müdürlüğümüz tarafından gerekli inceleme ve değerlendirmeler yapılmıştır. Bu kapsamda Muş merkez içme suyu sisteminin farklı noktalarından alınan numuneler yetkili laboratuvarlara gönderilerek analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda bazı parametrelerin mevzuatta belirtilen sınır değerlerin üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen veriler, içme suyu altyapısından sorumlu kurum olan Muş Belediyesi ile paylaşılmış; gerekli bilgilendirme ve ikazlar yapılmıştır. Uygunsuzluğun kaynağının tespiti ile bakımonarım ve teknik iyileştirme süreçlerinin belediye tarafından ivedilikle yürütülmesi talep edilmiştir. Müdürlüğümüzce süreç yakından takip edilmekte olup, izleme ve denetim faaliyetleri sürdürülmektedir. İçme suyuna ilişkin uygunsuzluklar giderilinceye kadar vatandaşlarımızın sağlığının korunması amacıyla analiz sonuçları normale dönünceye kadar bu süreçte şebeke suyunun içme, yemek hazırlama ve ağızdan temas gerektiren amaçlarla doğrudan kullanılmaması, zorunlu hallerde ise en az 10 dakika kaynatıldıktan sonra soğutularak kullanılması gerekmektedir. Kaynatılmamış şebeke suyunun diş fırçalama ve benzeri doğrudan ağız teması gerektiren işlemlerde kullanılmaması önemle tavsiye edilmektedir" denildi.
Çeşmeden su almaya gelen Abdulaziz Yalçın, yetkililerden yeni ve olumlu bir açıklama gelene kadar su ihtiyaçlarını bu şekilde karşılayacaklarını ifade ederek, "Şu anda mağdur durumdayız. Mongok Çeşmesi'nden su almaya geldik. İl Sağlık Müdürlüğü'nün yaptığı açıklamaya göre şebeke suyunda yüksek bakteri tespit edildi. Bu nedenle şebeke suyunu tüketemiyoruz. Mecburen şebeke suyuyla abdest alıyoruz. İnşallah namazımız kabul olur. Sağlık Müdürlüğü 'Su temizdir, tüketebilirsiniz' şeklinde yeni bir açıklama yapana kadar bu sudan bidonlarla alıp evlerimize taşıyacağız. Belediye Başkanlığından şu ana kadar herhangi bir açıklama yapılmadı. Bizler de Sağlık Müdürlüğü'nün uyarılarını dikkate alarak hareket ediyoruz" dedi.
Evlerde ve iş yerlerinde şebeke suyundan gelen kötü koku üzerine durumu yetkililere bildirdiklerini söyleyen Burhan Sayılgan, "Evlerimizde ve iş yerlerimizde şebeke suyundan kötü koku aldık. Bu sorunun giderilmesi için durumu yetkililere bildirdik. Yapılan incelemeler sonucunda Sağlık Bakanlığı ve Muş İl Sağlık Müdürlüğü'nden gelen raporlar, suda bakteri tespit edildiğini ortaya koydu. Ayrıca ikinci bir analiz için numunelerin Ankara'ya gönderildiği ve sonuçların beklendiği belirtildi. Şu anda evlerimizde ve iş yerlerimizde arıtma cihazları kullanıyoruz. Çünkü arıtma olmadan bu suyla başa çıkmak mümkün değil. Suyun tehlikeli olduğunu düşünüyoruz; içindeki virüsün ne olduğu ve kaynağının nereden geldiği bilinmediği için endişe yaşıyoruz. Kimseyi bu konuda suçlamıyoruz ancak yetkililerden bir an önce çözüm üretilmesini bekliyoruz. Halkımız mağdurdur durumda" diye konuştu.

En son güncellemeleri ve haberleri takip etmek için Ankara24.com'ı izlemeye devam edin, biz durumu takip ediyor ve en güncel bilgileri sunuyoruz.
seeGörüntülenme:74
embedKaynak:https://www.haberturk.com
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 08 Şubat 2026 00:29 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

Ihlamur toplamaya çıktı, ormanlık alanda ölü bulundu Sözcü Gazetesi

23 Haziran 2026 00:36see161

Vergi ve SGK Borçları için 72 ay taksit imkanı... Borç yapılandırmaları Resmi Gazete’de!

23 Haziran 2026 01:28see155

Hafif ticari araç skutere çarptı: 11 yaşındaki çocuk kurtarılamadı Ankara Haberleri

23 Haziran 2026 00:42see155

Sağlıkta dijital entegrasyon: Hastaneler ve aile hekimleri arasında yeni sistem kuruluyor Sağlık Haberleri

23 Haziran 2026 01:00see152

Aksaray da sabaha kadar sürecek şok uygulama Aksaray Haberleri

23 Haziran 2026 00:55see152

GIDA ÜRÜNLERİ SATIN ALINACAKTIR

23 Haziran 2026 00:25see151

Ferhat Aydoğan ve yanındaki 6 şüpheli gözaltına alındı

23 Haziran 2026 03:49see146

Evde Sağlık ve Palyatif Bakım Yönetmeliği Yürürlüğe Girdi

23 Haziran 2026 01:42see143

ABD Başkanı Trump imzaladı! Kuantum teknolojisi kararnamesi

23 Haziran 2026 01:15see143

Trump tan İran açıklaması: Uygun davranmazlarsa gereğini yaparım

23 Haziran 2026 00:17see141

Ankara Valiliği nden NATO Zirvesi öncesi güvenlik tedbirleri

22 Haziran 2026 21:55see137

Fenerbahçe de Yönetim Kurulu toplantıları haftalık yapılacak!

22 Haziran 2026 19:36see137

Bakan Tekin: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli programlarının odağına iyi insan olmayı yerleştirdik

22 Haziran 2026 15:02see135

10,4 milyarlık yasa dışı bahis trafiği Yerel Gündem Haberleri

23 Haziran 2026 04:08see134

FransaI Irak karşılaşması tam 3 saat 50 dakika sürdü! İşte yaşananlar

23 Haziran 2026 04:02see134

İş Sanat Anadolu Sergileri Eğirdir de

22 Haziran 2026 11:51see133

İsrail basını duyurdu: Netanyahu panik içinde

23 Haziran 2026 00:58see132

İşgalciler Lübnan’dan çekilecek iddiası Ortadoğu Haberleri

23 Haziran 2026 04:07see131

Düzce güvenlik ve asayiş toplantısı yapıldı Aranan 51 kişi yakalandı Düzce Haberleri Habertürk Yerel Haberler

22 Haziran 2026 12:49see130

Dışişleri Bakanlığı Katar daki patlamada hayatını kaybedenler için taziye mesajı yayımladı Gündem Haberleri

23 Haziran 2026 00:50see128
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları