Kene ve istilacı kokarcanın sonu geliyor: Tarım Bakanlığı 51 binlik özel orduyu cepheye sürdü VİDEO İZLE
Yenisafak sayfasından alınan verilere göre, Ankara24.com bilgi veriyor.
62 İl Tarım Zararlılarına Karşı Kuşatılıyor
Türkiye, tarım alanlarını ve insan sağlığını tehdit eden zararlılarla mücadelede yönünü tamamen doğaya ve biyolojik yöntemlere çevirdi. Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Genel Müdürlüğü bünyesindeki üretim istasyonlarında yetiştirilen binlerce kanatlı av hayvanı, adeta özel bir harekat planıyla haritadaki kritik noktalara yerleştiriliyor. Projenin detaylarını paylaşan Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bu yıl hedefin 39 bin 250 keklik ve 11 bin 750 sülün olmak üzere toplam 51 bin kanatlıyı toprakla ve ormanla buluşturmak olduğunu ilan etti. Bakan Yumaklı, "Son 10 yılda yaklaşık 1 milyon kanatlıyı doğaya kazandırdık. Bu yıl da 62 ilimizde titizlikle belirlenen 156 alanda salımları gerçekleştireceğiz" diyerek operasyonun büyüklüğüne dikkat çekti. Hangi türün nereye bırakılacağı ise tamamen zararlının türüne ve bölgenin ihtiyacına göre akademik analizlerle belirlendi.

Sülünler Kokarca Avında
Özellikle son dönemde Karadeniz Bölgesi'nde fındık bahçelerini istila ederek milyarlarca liralık zarara yol açan yabancı menşeili kahverengi kokarca böceğiyle mücadelede sülünler başrolü oynayacak. Samsun, İstanbul ve Gümüşhane istasyonlarında üretilen sülünler, Karadeniz hattında biyolojik bir koruma kalkanı oluşturacak.

Keklikler Kene Nöbetinde
Afyonkarahisar, Kahramanmaraş, Yozgat, Gaziantep ve Malatya'da üretilen kınalı ve çil keklikler ise kene popülasyonunu dizginlemek üzere iç ve doğu bölgelere sevk edilecek. Üstelik keklikler doğaya bırakılmadan önce, üzerlerine kene yapışmasını engelleyen özel ilaçlamalardan geçiriliyor.

Hafife Alınmıyor: Kanatlıların Geçeceği Hatlar 3 Yıl Ava Kapatılacak
Bakanlık, doğaya salınan bu özel ordunun avcılar tarafından heba edilmemesi için çok sert tedbirler aldı. Salım yapılacak alanların rastgele seçilmediğini; su kaynakları, insan yoğunluğu ve yırtıcı baskısının önceden ölçüldüğünü belirten Yumaklı, hayati bir uyarıda bulundu: "Biyolojik mücadelemizin sekteye uğramaması adına, keklik ve sülün salımı gerçekleştirdiğimiz tüm alanları tam 3 yıl süreyle her türlü av faaliyetine kapatıyoruz. Bütün amacımız yaban hayatını korumak, bozulan ekolojik dengeyi yeniden kurmak ve bu zenginliği gelecek nesillere ulaştırmaktır."

Bu konudaki diğer haberler:
Görüntülenme:30
Bu haber kaynaktan arşivlenmiştir 22 Haziran 2026 13:50 kaynağından arşivlendi



Giriş yap
Haberler
Türkiye'de Hava durumu
Türkiye'de Manyetik fırtınalar
Türkiye'de Namaz vakti
Türkiye'de Değerli metaller
Türkiye'de Döviz çevirici
Türkiye'de Kredi hesaplayıcı
Türkiye'de Kripto para
Türkiye'de Burçlar
Türkiye'de Soru - Cevap
İnternet hızını test et
Türkiye Radyosu
Türkiye televizyonu
Hakkımızda








En çok okunanlar



















