İran Meclis Başkanı Kalibaf: Hürmüz Boğazı’nı İran yönetecek
Ankara24.com, Dha kaynağından alınan verilere dayanarak açıklama yapıyor.
İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf, ABD ile İsviçre'de yapılan müzakerelerin ardından uçakta konuştu. Hürmüz Boğazı'nın uluslararası deniz trafiğine açılmasından yana olduklarını söyleyen Kalibaf, “Umarım boğazı geçişler açısından yeniden işlevsel hale getirebilir ve hem bölgesel hem de küresel ekonomiye yeniden refah kazandırabiliriz” ifadelerini kullandı.
Kalibaf, Hürmüz Boğazı'nın yönetiminin asla savaş öncesindeki haline dönmeyeceğini kaydederek, “Elbette uluslararası düzenlemelere uyulacak, ancak Hürmüz Boğazı'nı İran yönetecek” diye konuştu.
İsviçre’deki görüşmelerde, özellikle Hürmüz Boğazı, Lübnan, petrol muafiyeti ve dondurulmuş fonların serbest bırakılması konusunda iyi kazanımlar sağladıklarını vurgulayan Kalibaf, çalışmanın henüz başında olduklarını ve çabalarını sürdürmeleri gerektiğine inandıklarını aktardı.
Bu konudaki diğer haberler:
Görüntülenme:17
Bu haber kaynaktan arşivlenmiştir 23 Haziran 2026 09:29 kaynağından arşivlendi



Giriş yap
Haberler
Türkiye'de Hava durumu
Türkiye'de Manyetik fırtınalar
Türkiye'de Namaz vakti
Türkiye'de Değerli metaller
Türkiye'de Döviz çevirici
Türkiye'de Kredi hesaplayıcı
Türkiye'de Kripto para
Türkiye'de Burçlar
Türkiye'de Soru - Cevap
İnternet hızını test et
Türkiye Radyosu
Türkiye televizyonu
Hakkımızda








En çok okunanlar



















