Çılgın projeyi açıkladılar: Ay a nükleer santral inşa edecekler Sözcü Gazetesi
Sozcu sayfasından alınan verilere dayanarak, Ankara24.com duyuruda bulunuyor.
Rusya Devlet Uzay Şirketi Roscosmos, Ay yüzeyinde kurulacak insanlı üs ve bilimsel altyapının kesintisiz enerji ihtiyacını karşılamak amacıyla 2036 yılına kadar bir nükleer enerji santrali inşa etmeyi planlıyor.
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in imzasına sunulan ve resmî hukuk belgeleri portalında yayımlanan başkanlık kararnamesi taslağı, Rus uzmanların bu yöndeki stratejik niyetini resmî olarak teyit ediyor.
Uzun vadeli uzay stratejisinin bir parçası olarak öne çıkan proje kapsamında, söz konusu santralin yanı sıra 2036 yılından sonra nükleer enerji üniteleriyle donatılmış gelişmiş uzay araçlarının tasarlanıp yörüngeye fırlatılması da hedefleniyor.
Moskova'nın bu hamlesi, Rusya'nın Ay'da kalıcı bir varlık gösterme ve uzay teknolojilerinde enerji bağımsızlığını sağlama yolundaki en somut adımlarından biri olarak değerlendiriliyor.
Projenin başarıyla hayata geçirilmesi durumunda, Ay'da yürütülecek bilimsel araştırmalar ve gelecekteki insanlı görevler için kritik bir altyapı güvencesi sağlanmış olacak.
Bu konudaki diğer haberler:
Görüntülenme:51
Bu haber kaynaktan arşivlenmiştir 27 Haziran 2026 09:09 kaynağından arşivlendi



Giriş yap
Haberler
Türkiye'de Hava durumu
Türkiye'de Manyetik fırtınalar
Türkiye'de Namaz vakti
Türkiye'de Değerli metaller
Türkiye'de Döviz çevirici
Türkiye'de Kredi hesaplayıcı
Türkiye'de Kripto para
Türkiye'de Burçlar
Türkiye'de Soru - Cevap
İnternet hızını test et
Türkiye Radyosu
Türkiye televizyonu
Hakkımızda








En çok okunanlar



















