Buzulların altında korkunç gerçek ortaya çıktı Sözcü Gazetesi
Sozcu sayfasından alınan bilgilere göre, Ankara24.com açıklama yapıyor.
NASA’nın Jet İtki Laboratuvarı, Grönland buz örtüsünün altında altmış yılı aşkın süredir gizli kalan Amerikan askeri üssü Camp Century’yi radarla tespit etti. Yapılan keşif, iklim krizi nedeniyle eriyen buzulların altındaki 180 ton radyoaktif atığın küresel bir sızıntı tehlikesi oluşturduğunu ortaya çıkardı.
BUZ ALTINDAKİ GİZLİ NÜKLEER ŞEHİR
ABD Ordusu tarafından 1959-1960 yıllarında inşa edilen üs, toplam uzunluğu 3 kilometreyi bulan 21 yer altı tünelinden oluşuyor. "Buz Kurdu Projesi" kapsamında kurulan tesiste, Soğuk Savaş döneminde 600 balistik füzenin gizlenmesi hedeflenmişti.
Enerji ihtiyacı için nükleer reaktör kurulan tesis, karşılaşılan teknik zorluklar nedeniyle füzeler yerleştirilemeden 1967 yılında ordu tarafından tamamen kapatıldı.
2090 YILINA KADAR YÜZEYE ULAŞABİLİR
Tesis kapatılırken nükleer reaktör sökülse de üssün tünellerinde yaklaşık 180 ton radyoaktif atık kaderine terk edildi. Askeri planlamacıların yüzeye asla çıkmayacağını düşündüğü atıklar, küresel ısınma nedeniyle bugün kritik tehlike arz ediyor.
Buzul uzmanları, mevcut erime hızıyla 2090 yılı civarında tehlikeli maddelerin serbest kalabileceğini ve çevre felaketine yol açabileceğini bildirdi.
Bu konudaki diğer haberler:
Görüntülenme:41
Bu haber kaynaktan arşivlenmiştir 28 Haziran 2026 08:28 kaynağından arşivlendi



Giriş yap
Haberler
Türkiye'de Hava durumu
Türkiye'de Manyetik fırtınalar
Türkiye'de Namaz vakti
Türkiye'de Değerli metaller
Türkiye'de Döviz çevirici
Türkiye'de Kredi hesaplayıcı
Türkiye'de Kripto para
Türkiye'de Burçlar
Türkiye'de Soru - Cevap
İnternet hızını test et
Türkiye Radyosu
Türkiye televizyonu
Hakkımızda








En çok okunanlar



















