Ankara24.com
close
up
Menu

Yangın musluklarının farklı renklere boyanmasının sebebi buymuş Sözcü Gazetesi

İngiltere de 2 çocuk kızamık nedeniyle hayatını kaybetti

Meksika, 2026 Dünya Kupası’na 3 puanla başladı! 3 kırmızı kart çıktı

Dünya Kupası 3 kırmızı kartla başladı! Meksika, Güney Afrika ya geçit vermedi

Windows 11’de günlük kullanımı hızlandıracak güncelleme geldi Teknoloji Haberleri

Dünya devinin Türkiye kurnazlığı pahalıya patlayacak! 650 milyon euro kapkaç

Bakan Bolat ın sözleri gündem oldu: Türkiye artık barış kurucu güç Türkiye Ekonomisi Haberleri

Bernardo Silva, Real Madrid yolcusu!

Didem Arslan Yılmaz, yıllardır çözülemeyen dosyada kritik adım attı

Dorukhan Büyükışık Davasında 26. Tutuklama

Magazin dünyasını sarsan narkotik operasyonu: Ayşe Hatun Önal da gözaltına alınan 22 kişi arasında

Kenan Doğulu ve Beren Saat in de aralarında olduğu 4 kişi için yurt dışı yasağı istemi

Ameliyatlarda yeni dönem kapıda: Küçücük boyutuna rağmen 5 farklı işlemi tek başına yapıyor Sözcü Gazetesi

Kanalizasyon suyunu 27 kilometre taşıyıp depolamaya başladılar Sözcü Gazetesi

İngiltere de sokak ortasında kanlı saldırı: 17 yaşındaki kız boynundan bıçaklandı

Dünya Kupası sonuçları: 13 Haziran itibariyle son durum

Finans tarihinin en büyüğü: SpaceX’ten 75 milyar dolarlık halka arz

Ege Üniversitesi nde Usulsüzlüklere Operasyon

Her sözü olay, her icraatı tartışmalı Sözcü Gazetesi

Irmak öğretmen soruşturması derinleşiyor Yerel Gündem Haberleri

Bilim dünyası en sağlıklı çikolatayı seçti: Kalpten beyne kadar vücudu koruyor Sözcü Gazetesi

Bilim dünyası en sağlıklı çikolatayı seçti: Kalpten beyne kadar vücudu koruyor Sözcü Gazetesi

Ankara24.com, Sozcu kaynağından alınan verilere dayanarak bilgi yayımlıyor.

Tatlı bir kaçamaktan çok daha fazlası... Bilim dünyası, kakaonun içinde bulunan ve "flavanol" adı verilen güçlü bitki bileşenlerinin peşine düştü. Sonuçlar çarpıcı: Doğru formda ve miktarda tüketildiğinde çikolata, sadece bir keyif gıdası değil, vücut için koruyucu bir kalkan görevi görüyor. Ancak uzmanlar uyarıyor; marketten rastgele aldığınız her paket bu mucizeyi taşımıyor.

21 BİN KİŞİ ÜZERİNDE TEST EDİLDİ

Araştırmalar, çikolatanın sağlığa olan etkisinin içeriğindeki "kakao yoğunluğu" ile doğrudan bağlantılı olduğunu kanıtladı:

Zirvenin Sahibi Bitter Çikolata: Bilimsel çalışmaların "en sağlıklı" olarak tescillediği tür, yüksek kakao oranına sahip bitter çikolata oldu. Diğer çeşitlere göre çok daha fazla antioksidan içeren bu tür, kalbi koruyan ve bilişsel yetileri keskinleştiren temel kaynak olarak gösterildi.

Kalp Ölümlerini %27 Azaltıyor: Tarihin en geniş kapsamlı çikolata araştırmalarından biri olan COSMOS çalışması, 21 bin kişiyi üç yıl boyunca izledi. Düzenli kakao flavanolü alan bireylerin kalp kaynaklı nedenlerle hayatını kaybetme riskinin %27 oranında azaldığı saptandı.

Yaşlanmaya Karşı Hücresel Kalkan: Londra King’s College araştırmacıları, kakaoda bulunan teobromin maddesinin hücrelerin biyolojik yaşını küçülttüğünü saptadı. Bu madde, kan-beyin bariyerini aşarak Alzheimer ve Parkinson gibi hastalıklara karşı sinir sistemini koruma potansiyeli taşıyor.

MARKETTEN ÇİKOLATA ALIRKEN BU DETAYA DİKKAT

Uzmanlar, kakao kitlesi içermeyen beyaz çikolatanın besinsel hiçbir faydası olmadığını, aksine vücuda sadece yağ ve şeker yüklediğini vurguluyor. Oxford Üniversitesi'nden uzmanlar, sağlığını korumak isteyenlerin "en sağlıklı" seçilen yüksek kakaolu bitteri tercih etmelerini, ancak bunu da "seyrek ve küçük porsiyonlar" halinde tüketmeleri gerektiğini hatırlatıyor.

Gelişmeleri kaçırmamak için Ankara24.com'dan en güncel haberleri takip edin.
seeGörüntülenme:73
embedKaynak:https://www.sozcu.com.tr
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 27 Nisan 2026 15:22 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

Yangın musluklarının farklı renklere boyanmasının sebebi buymuş Sözcü Gazetesi

12 Haziran 2026 00:15see149

İngiltere de 2 çocuk kızamık nedeniyle hayatını kaybetti

12 Haziran 2026 00:08see148

Meksika, 2026 Dünya Kupası’na 3 puanla başladı! 3 kırmızı kart çıktı

12 Haziran 2026 00:13see148

Dünya Kupası 3 kırmızı kartla başladı! Meksika, Güney Afrika ya geçit vermedi

12 Haziran 2026 00:09see140

Windows 11’de günlük kullanımı hızlandıracak güncelleme geldi Teknoloji Haberleri

12 Haziran 2026 00:06see138

Dünya devinin Türkiye kurnazlığı pahalıya patlayacak! 650 milyon euro kapkaç

11 Haziran 2026 16:45see138

Bakan Bolat ın sözleri gündem oldu: Türkiye artık barış kurucu güç Türkiye Ekonomisi Haberleri

11 Haziran 2026 21:33see135

Bernardo Silva, Real Madrid yolcusu!

11 Haziran 2026 22:02see135

Didem Arslan Yılmaz, yıllardır çözülemeyen dosyada kritik adım attı

11 Haziran 2026 21:40see134

Dorukhan Büyükışık Davasında 26. Tutuklama

12 Haziran 2026 01:41see133

Magazin dünyasını sarsan narkotik operasyonu: Ayşe Hatun Önal da gözaltına alınan 22 kişi arasında

11 Haziran 2026 10:43see130

Kenan Doğulu ve Beren Saat in de aralarında olduğu 4 kişi için yurt dışı yasağı istemi

12 Haziran 2026 00:40see128

Ameliyatlarda yeni dönem kapıda: Küçücük boyutuna rağmen 5 farklı işlemi tek başına yapıyor Sözcü Gazetesi

12 Haziran 2026 00:49see128

Kanalizasyon suyunu 27 kilometre taşıyıp depolamaya başladılar Sözcü Gazetesi

12 Haziran 2026 00:31see128

İngiltere de sokak ortasında kanlı saldırı: 17 yaşındaki kız boynundan bıçaklandı

13 Haziran 2026 01:03see126

Dünya Kupası sonuçları: 13 Haziran itibariyle son durum

13 Haziran 2026 00:59see126

Finans tarihinin en büyüğü: SpaceX’ten 75 milyar dolarlık halka arz

12 Haziran 2026 01:03see125

Ege Üniversitesi nde Usulsüzlüklere Operasyon

13 Haziran 2026 01:04see125

Her sözü olay, her icraatı tartışmalı Sözcü Gazetesi

12 Haziran 2026 05:08see125

Irmak öğretmen soruşturması derinleşiyor Yerel Gündem Haberleri

12 Haziran 2026 04:15see124
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları