Vergi mükelleflerine elektronik tebligat zorunluluğu Son Haberler
Sonhaberler sayfasından alınan bilgilere göre, Ankara24.com açıklama yapıyor.
Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi mükelleflerine yönelik elektronik tebligat uygulamasında yeni düzenlemeye gitti. 11 Ekim 2026 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan tebliğle elektronik tebligat sistemini kullanmakla yükümlü olan mükelleflerin kapsamı genişletildi. Düzenleme, kurumlar vergisi mükelleflerinin yanı sıra ticari, zirai ve mesleki faaliyetlerinden dolayı gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükelleflerini, belirli şirket türlerini ve kayıt ve tescile tabi bazı malların ilk iktisabında adına tescil yapılan kişileri kapsıyor.
Yeni tebliğ kapsamında elektronik tebligat sistemine dahil olması gereken mükelleflerin kayıt işlemlerini belirlenen süreler içerisinde tamamlaması zorunlu tutuldu. Daha önce sisteme kayıt yaptıran mükellefler için yeniden başvuru şartı aranmazken, henüz kayıt oluşturmayanlar için başvuru takvimi belirlendi. Elektronik tebligat işlemleri Dijital Vergi Dairesi ve e-Devlet Kapısı üzerinden takip edilebilecek.
ELEKTRONİK TEBLİGAT SİSTEMİNİN KAPSAMI GENİŞLETİLDİHazine ve Maliye Bakanlığının yayımladığı düzenlemeyle vergi bildirimlerinin elektronik ortamda yapılmasına yönelik uygulamanın kapsamı genişletildi. Şirketlerin yanı sıra tarımsal faaliyetlerden kazanç elde edenler, hayvan yetiştiriciliği yapan ve zirai kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen mükellefler ile mesleki faaliyetlerinden gelir sağlayan kişiler de zorunluluk kapsamında yer alıyor.
Tebliğde belirtilen mükellef grupları için elektronik tebligat sisteminin kullanılması zorunlu hale getirilirken, kağıda dayalı tebligat uygulamasının sona erdirilmesi hedefleniyor. Elektronik tebligat yükümlülüğü, düzenlemede sayılan mükellef grupları ve belirlenen istisnalar çerçevesinde uygulanacak.
KİMLER ELEKTRONİK TEBLİGAT SİSTEMİNE KAYIT YAPTIRMAK ZORUNDA?Bakanlığın tebliğinde elektronik tebligat sistemine dahil olması gereken mükellefler açık şekilde sıralandı. Kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri, kollektif şirketler ve adi komandit şirketler zorunluluk kapsamına alındı.
Ayrıca 6 Haziran 2002 tarihli ve 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu'na ekli (II) sayılı listede bulunan, kayıt ve tescile tabi malların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek kişiler, tüzel kişiler ve tüzel kişiliği bulunmayan teşekküller de elektronik tebligat sistemini kullanmakla yükümlü tutuldu.
Tebliğde konuya ilişkin şu hükme yer verildi:
ELEKTRONİK TEBLİGAT BAŞVURULARI İÇİN SON TARİH 30 KASIM 2026“Kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri, kollektif şirketler ile adi komandit şirketler ve 6/6/2002 tarihli ve 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (II) sayılı listedeki mallardan kayıt ve tescile tabi olanların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek kişiler ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller bu tebliğde belirlenen sürelerde bildirimde bulunarak elektronik tebligat sistemine dâhil olmak ve bu sistemi kullanmak zorundadır.”
Elektronik tebligat sistemini kullanmak zorunda olduğu halde henüz kayıt yaptırmayan mükellefler için başvuru süresi belirlendi. Tebliğe göre kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kollektif ve adi komandit şirketlerin, tebliğin yayımlandığı tarihi izleyen ayın sonuna kadar sisteme dahil olması gerekiyor.
11 Ekim 2026 tarihinde yayımlanan düzenleme doğrultusunda söz konusu mükellef grupları için başvuru süresi 30 Kasım 2026 tarihinde sona erecek. Daha önce elektronik tebligat sistemine dahil olan mükelleflerin yeniden kayıt yaptırmasına gerek bulunmuyor.
Bakanlığın yayımladığı tebliğde başvuru süresine ilişkin şu ifadeler kullanıldı:
BAŞVURULAR VERGİ DAİRELERİNDEN VE DİJİTAL VERGİ DAİRESİNDEN YAPILABİLECEK“Tebliğin yayımı tarihinden önce elektronik tebligat sistemine dâhil olmayan ve elektronik tebligat sistemi kullanmak zorunda olan; kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ve kollektif şirketler ile adi komandit şirketler tebliğin yayımını izleyen ayın sonuna kadar elektronik tebligat sistemine dâhil olmak zorundadır.”
Elektronik tebligat sistemine kayıt yaptırması gereken mükellefler için iki farklı başvuru yöntemi bulunuyor. Mükellefler, bağlı bulundukları vergi dairelerine müracaat ederek kayıt işlemlerini gerçekleştirebilecekleri gibi Dijital Vergi Dairesi üzerinden de elektronik ortamda başvuruda bulunabilecek.
Dijital Vergi Dairesi üzerinden yapılan başvurularda elektronik tebligat sisteminin aktif hale getirilmesi için doğrulama işlemi uygulanacak. Başvuru sahibi tarafından e-posta ve/veya kısa mesaj (SMS) doğrulaması yapılmasının ardından elektronik tebligat aktivasyonu tamamlanacak.
Tebliğde dijital başvuruların tamamlanmasına ilişkin şu açıklama yer aldı:
ELEKTRONİK TEBLİGATLAR NASIL GÖRÜNTÜLENECEK?“Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda yapılan başvurularda başvuru sahibi tarafından e-posta ve/veya kısa mesaj (SMS) doğrulaması yapılarak elektronik tebligat aktivasyon işlemi tamamlanır.”
Elektronik tebligat sistemine dahil olan mükellefler, kendilerine gönderilen vergi bildirimlerini Dijital Vergi Dairesi üzerinden görüntüleyebilecek. Sisteme erişim için mükellefin sahip olduğu kullanıcı bilgileri ve şifre kullanılacak.
Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunan gerçek ve tüzel kişiler, T.C. kimlik numarası, vergi kimlik numarası veya kullanıcı kodları ile şifrelerini kullanarak elektronik tebligat ekranına giriş yapabilecek. Sistemde yer alan vergi bildirimleri, elektronik ortam üzerinden takip edilebilecek.
DİJİTAL VERGİ DAİRESİ ŞİFRESİ OLMAYANLAR NE YAPACAK?Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunmayan gerçek kişiler için e-Devlet üzerinden erişim imkanı da düzenlemede yer aldı. Söz konusu kişiler, mevcut e-Devlet şifreleriyle sisteme giriş yapabilecek veya e-Devlet aracılığıyla oluşturacakları yeni şifreyi kullanarak elektronik tebligatlarına ulaşabilecek.
Düzenleme kapsamında şifresi bulunmayan gerçek kişilerin elektronik tebligatlarını görüntüleyebilmesi için Dijital Vergi Dairesi şifresine sahip olması şartı aranmayacak. e-Devlet üzerinden sağlanan kimlik doğrulama yöntemi de elektronik tebligat sistemine erişimde kullanılabilecek.
E-DEVLET ÜZERİNDEN GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞININ SİSTEMİNE ERİŞİLECEKElektronik tebligat kapsamına giren mükellefler, e-Devlet Kapısı üzerinden kimlik doğrulaması gerçekleştirerek Gelir İdaresi Başkanlığının elektronik tebligat sistemine doğrudan ulaşabilecek. Böylelikle mükelleflerin vergi bildirimlerini görüntüleyebilmesi için Dijital Vergi Dairesi dışında ikinci bir erişim kanalı da bulunacak.
Hazine ve Maliye Bakanlığının yeni düzenlemesiyle elektronik tebligat sistemine dahil olması gereken mükellef grupları, kayıt süreleri, başvuru yöntemleri ve sisteme giriş işlemleri belirlenmiş oldu. Tebliğde sayılan ve henüz sisteme kayıt yaptırmamış mükellefler, kendileri için öngörülen süreler içerisinde başvuru işlemlerini tamamlamakla yükümlü olacak.
Bu konudaki diğer haberler:
Görüntülenme:99
Bu haber kaynaktan arşivlenmiştir 11 Ekim 2026 10:10 kaynağından arşivlendi



Giriş yap
Haberler
Türkiye'de Hava durumu
Türkiye'de Manyetik fırtınalar
Türkiye'de Namaz vakti
Türkiye'de Değerli metaller
Türkiye'de Döviz çevirici
Türkiye'de Kredi hesaplayıcı
Türkiye'de Kripto para
Türkiye'de Burçlar
Türkiye'de Soru - Cevap
İnternet hızını test et
Türkiye Radyosu
Türkiye televizyonu
Hakkımızda








En çok okunanlar



















