Vatandaşlar ne yediğini bilecek! 1 Temmuz da resmen başlıyor
Ankara24.com, Haber7 kaynağından alınan verilere dayanarak haber yayımlıyor.
Vatandaşlar ne yediğini bilecek! 1 Temmuz'da resmen başlıyor
GİRİŞ 28.06.2026 10:20 GÜNCELLEME 28.06.2026 10:20
İlk Yorum Yapan Sen Ol
Facebook'ta Paylaş X'te Paylaş
Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda güvenilirliği ve tüketici haklarını korumak adına toplu tüketim yerlerinde devrim niteliğinde bir adım atıyor. Kafe, restoran, lokanta ve otel gibi işletmelerde vatandaşların ne yediğini tam olarak bilmesini hedefleyen yeni düzenleme, 1 Temmuz itibarıyla resmen yürürlüğe giriyor. Yeni dönemle birlikte menülerde şeffaflık dönemi başlarken, kurallara uymayan işletmelere cezai işlem uygulanacak.
ETİN KÖKENİ YAZILACAK
Yeni düzenlemenin getirdiği en büyük değişiklik, menülerdeki et ve et ürünlerinin detaylandırılması olacak. Artık işletmeler, sundukları yemeklerde kullanılan etin hangi hayvana ait olduğunu menülerinde açıkça belirtmek zorunda kalacak. Örneğin yalnızca "köfte" veya "kebap" ifadesi yeterli olmayacak. Ürünün dana eti mi, kuzu eti mi yoksa kanatlı hayvan eti mi içerdiği tüketicinin görebileceği şekilde yazılacak. Bir porsiyon yemeğin kalori miktarı da menüde belirtilecek. Aynı zamanda menülerde ürünün temel bileşenleri ve hammaddeleri, alerjen madde içerikleri ile alkol veya domuz türevi bileşen içerip içermediğine ilişkin bilgiler yer alacak. İşletmeler, zorunlu bilgileri müşterilerin kolaylıkla erişebileceği farklı yöntemlerle sunabilecek. Bu kapsamda basılı menüler, yazı tahtaları, broşürler ve dijital ekranlar kullanılabilecek. QR kod sistemi tercih eden işletmelerin ise müşterileri bu sisteme yönlendiren açık bilgilendirmelere menülerinde yer vermesi gerekecek. Kalori bildirimleri için daha uzun bir geçiş süresi tanınıyor. İşletmelerin bu yükümlülüğü en geç 31 Aralık 2027 tarihine kadar yerine getirmesi gerekecek.
UYMAYAN AFFEDİLMEYECEK
Vatandaşlar gıda güvenliği, kişisel tercihler veya alerjik hassasiyetler nedeniyle tükettikleri gıdanın içeriğini bilme hakkına sahip olacak. Menü kartları, tabelalar veya dijital menüler bu yeni kurala uygun olarak yeniden tasarlanacak. 1 Temmuz'da yürürlüğe girecek yönetmelikle birlikte Tarım ve Orman Bakanlığı il ve ilçe müdürlüklerine bağlı gıda denetçileri sahaya inecek. Kafe ve restoranlarda yapılacak sıkı denetimlerde menüsünde etin kökenini belirtmeyen veya eksik bilgi veren işletmelere idari para cezası kesilecek. İşletmelerin mağduriyet yaşamaması için 1 Temmuz'a kadar menülerini güncellemeleri gerekiyor.
KAYNAK: SABAH
Hakan Erdi Uludağ Haber7.com - Haber Editörü
Editör Hakkında 1998 yılında İstanbul'da doğdu. Maltepe Üniversitesi Gazetecilik bölümünden 2022 yılında mezun oldu. Gazetecilik kariyerine üniversite yıllarında okurken başladı. 4 yıldır aktif olarak Gazetecilik kariyerini sürdürüyor. Meslek hayatına Kanal 7 Medya Grubu'na bağlı Haber7.com'da 'Editör' olarak devam ediyor.
YORUMLAR İLK YORUM YAPAN SEN OL
GÖNDER
Bu konudaki diğer haberler:
Görüntülenme:35
Bu haber kaynaktan arşivlenmiştir 28 Haziran 2026 10:21 kaynağından arşivlendi



Giriş yap
Haberler
Türkiye'de Hava durumu
Türkiye'de Manyetik fırtınalar
Türkiye'de Namaz vakti
Türkiye'de Değerli metaller
Türkiye'de Döviz çevirici
Türkiye'de Kredi hesaplayıcı
Türkiye'de Kripto para
Türkiye'de Burçlar
Türkiye'de Soru - Cevap
İnternet hızını test et
Türkiye Radyosu
Türkiye televizyonu
Hakkımızda








En çok okunanlar



















