Şimşek hep gidiyor yatırımcı gelmiyor Sözcü Gazetesi
Sozcu kaynağından alınan verilere dayanarak, Ankara24.com açıklama yapıyor.
Mehmet Şimşek, ve Merkez Bankası Başkanı Fatih Karahan, 2 günlük Londra ziyaretine dün başladı. Şimşek’in Londra’da yabancı yatırımcılarla toplantılar düzenlemesi ve iklim finansmanı etkinliğine katılması bekleniyor. Böylece Şimşek üst üste 3’üncü ayda da Londra’ya gitmiş oldu. Bakan bu yılki ilk Londra ziyaretini ocakta gerçekleştirmişti.
2023’ÜN GERİSİNDE
Nisan başında yabancı yatırımcılarla toplantı için bir kez daha Londra’ya uçan Şimşek, CHP’ye ‘mutlak butlan’ kararının çıktığı 21 Mayıs’ta da İngiltere’nin başkentinde bulunuyordu.
Şimşek bu yıl Londra dışında uluslararası konferanslara katılmak için New York ve Paris’i de ziyaret etti. Maliye Bakanı, ekonominin patronu olduktan sonra ilk kez Ekim 2023 ve Haziran 2024 tarihlerinde yabancı yatırımcılarla Londra’da buluştu. 2025’ten sonra ise ziyaretler hız kazandı. Bakan 2025’te ocak, mayıs, temmuz ve kasım aylarında Londra’da bulunuyordu. Şimşek bu yıl da 6 ayda 4 kez Londra’ya uçtu. Diğer yandan bu kadar ziyarete rağmen Türkiye’ye gelen doğrudan yatırım büyüklüğü ocak-nisan döneminde, 2023’ün bile gerisinde kalarak 3.7 milyar dolar oldu.
Bu konudaki diğer haberler:
Görüntülenme:101
Bu haber kaynaktan arşivlenmiştir 25 Haziran 2026 05:33 kaynağından arşivlendi



Giriş yap
Haberler
Türkiye'de Hava durumu
Türkiye'de Manyetik fırtınalar
Türkiye'de Namaz vakti
Türkiye'de Değerli metaller
Türkiye'de Döviz çevirici
Türkiye'de Kredi hesaplayıcı
Türkiye'de Kripto para
Türkiye'de Burçlar
Türkiye'de Soru - Cevap
İnternet hızını test et
Türkiye Radyosu
Türkiye televizyonu
Hakkımızda








En çok okunanlar


















