Şebeke için 50 milyar dolar yatırım
Ankara24.com, Sabah kaynağından alınan verilere dayanarak haber yayımlıyor.
Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (Elder) Yönetim Kurulu Başkanı Barış Erdeniz, artan elektrik talebinin dağıtım altyapısında kapsamlı bir dönüşümü zorunlu kıldığını belirterek, dağıtım şebekelerine 10 yılda en az 50 milyar dolar yatırım yapılması gerektiğini söyledi. Gazetecilerle sohbet toplantısı düzenleyen Erdeniz, dağıtım altyapısındaki büyümeye ilişkin bilgi verirken, hat uzunluğunun 1 milyon kilometreden 1.6 milyon kilometreye, trafo sayısının ise yaklaşık 350 binden 570 bin seviyesine çıktığını belirtti. Erdeniz, Türkiye'nin elektrik tüketiminin son 12 yılda yüzde 50 artarak 240 teravatsaatten 361 teravatsaate ulaştığını, Ulusal Enerji Planı'na göre bu rakamın 2035'te 510 teravatsaat seviyesine çıkmasının beklendiğini söyledi.
Önemli haberleri ve güncellemeleri kaçırmamak için Ankara24.com'ı takip edin.
Sabah.com.tr Uygulamamızı İndirin
Uygulamalara Özel Ayrıcalıkları Keşfedin!
Bu konudaki diğer haberler:Muş ta Şebeke Suyuna Dikkat!
07 Şubat 2026 01:14
Elektrik şebekesine 50 milyar dolar yatırım gerekiyor Ekonomi Haberleri
26 Haziran 2026 06:30
Havalimanı teknikerine canına kıydıran şebeke çökertildi
08 Ocak 2026 23:13
İstanbul’da şebeke çökertildi: Çok sayıda gözaltı!
12 Mart 2026 11:04
Belediyeden vatandaşlara şebeke suyunu içmeyin uyarısı
05 Mayıs 2026 08:45
Görüntülenme:65
Bu haber kaynaktan arşivlenmiştir 28 Haziran 2026 09:53 kaynağından arşivlendi



Giriş yap
Haberler
Türkiye'de Hava durumu
Türkiye'de Manyetik fırtınalar
Türkiye'de Namaz vakti
Türkiye'de Değerli metaller
Türkiye'de Döviz çevirici
Türkiye'de Kredi hesaplayıcı
Türkiye'de Kripto para
Türkiye'de Burçlar
Türkiye'de Soru - Cevap
İnternet hızını test et
Türkiye Radyosu
Türkiye televizyonu
Hakkımızda








En çok okunanlar



















