Ankara24.com
close
up
O gıdalar erkek üremesini tehdit ediyor! Risk yüzde 37

O gıdalar erkek üremesini tehdit ediyor! Risk yüzde 37

Halktv kaynağından alınan verilere dayanarak, Ankara24.com açıklama yapıyor.

Hollanda’daki Rotterdam Erasmus Üniversitesi’nde görevli bilim insanları, son yıllarda sıkça tartışılan “ultra işlenmiş gıda” tüketimi ile üreme sağlığı arasındaki bağı mercek altına aldı. Yapılan araştırma, bu tür gıdaların erkeklerde doğurganlık sorunlarına yol açabileceğini ve çiftlerin hamile kalmasında gecikmelere neden olabileceğini ortaya koydu.

831 KADIN, 651 ERKEK İNCELENDİ

Rotterdam Erasmus Üniversitesi’nde görevli bilim insanları, 831 kadın ve 651 erkeğin verilerini topladı ve inceledi. Araştırmanın sonuçları, Oxford Academic Human Reproduction Journal isimli dergide yayımlandı. Bilim insanları, ultra işlenmiş gıda tüketimi ile üreme arasında doğrudan bir bağ bulunduğunu belirtti.

ERKEKLERDE KISIRLIK RİSKİ YÜZDE 37 DAHA YÜKSEK

Araştırmaya göre, ultra işlenmiş gıda tüketimi yüksek olan baba adaylarının kısırlık riskinin yüzde 37 daha fazla olduğu tespit edildi. Rotterdam Erasmus Üniversitesi’nde görevli bilim insanları, “Erkeklerde yüksek UPF tüketimi, gebelik şansını düşürebilir. Bu, çiftlerin çocuk sahibi olmasını geciktirebilir” açıklamasını yaptı.

KADINLARDA EMBRİYO BÜYÜMESİ ETKİLENDİ

Rotterdam Erasmus Üniversitesi’nde görevli bilim insanları, kadınlarda ultra işlenmiş gıda tüketiminin, fetüsün embriyonik büyümesini ve embriyonun gelişimini sağlayan yumurta kısmını etkilediğini gözlemledi. Erasmus Üniversitesi Tıp Merkezi’nden Celine, “Kadınlarda kısırlık riski ultra işlenmiş gıdalarla direkt ilişkili değil ama gebeliğin yedinci haftasına kadar embriyonik büyüme ve yumurta kesesi boyutu biraz daha küçük olabiliyor” dedi.

110 yaşında, 7 çocuk 30 torun: Sağlıklı yaşamın 3 formülünü verdi

UPF İÇERİĞİ DÜŞÜK DİYET ÖNERİLİYOR

Rotterdam Erasmus Üniversitesi’nde görevli bilim insanları, araştırmanın sonucunu şu sözlerle özetledi:

Bulgularımız, UPF içeriği düşük bir diyetin her iki eş için de en iyisi olacağını gösteriyor; bu sadece kendi sağlıkları için değil, aynı zamanda gebelik şansları ve doğmamış çocuklarının sağlığı için de geçerli.

Araştırma, 2017-2021 yılları arasında anne adaylarının 12 haftalık hamilelik sürecinde beslenme alışkanlıklarını sorguladı. Elde edilen veriler, ultra işlenmiş gıda tüketen erkeklerde kısırlık riskinin belirgin şekilde yükseldiğini ortaya koyarken, kadınlarda embriyo gelişimi üzerinde küçük ama önemli etkiler tespit etti.

Durumu takip etmeye devam edin, Ankara24.com her zaman en yeni haberleri sunuyor.
seeGörüntülenme:60
embedKaynak:https://halktv.com.tr
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 25 Mart 2026 16:20 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

Okan Buruk tan tepkilere yanıt: Statta negatif hava çok hızlı oldu!

15 Ağustos 2026 00:18see165

Abdülkerim Bardakcı: Allah ın izniyle telafi edeceğiz!

15 Ağustos 2026 01:52see161

Franco Tongya: Çok güzel bir gece oldu!

16 Ağustos 2026 00:01see159

İsmail Kartal ın mağlubiyet şaşkınlığı! Hiç böyle bir şey beklemiyorduk

16 Ağustos 2026 00:28see155

Muhammed Diomande: Çorum çok iyi bir proje sundu!

15 Ağustos 2026 01:52see155

2026 2027 MALİ YILI ASPİRASYON TORBASI ALIMI

16 Ağustos 2026 00:01see152

Keltepe Gözlem Şenliği ve Uzay Girişimciliği Festivali başladı 2 bin rakımlı Keltepe gökyüzü tutkunlarını ağırlıyor Karabük Haberleri Habertürk Yerel Haberler

15 Ağustos 2026 01:00see151

‘Devlet Baba’ diyoruz ama üvey evlatmışız Sözcü Gazetesi

15 Ağustos 2026 06:13see151

AKP’nin 24 yılının bilançosu Sözcü Gazetesi

15 Ağustos 2026 04:33see150

Göztepe de Samsunspor mesaisi devam etti!

15 Ağustos 2026 00:05see150

19 yaşındaki genci bıçaklayarak ölümüne sebep olan zanlı tutuklandı Zonguldak Haberleri Habertürk Yerel Haberler

16 Ağustos 2026 00:42see149

Selman Coşkun: Seyir zevki yüksek bir müsabaka oldu!

16 Ağustos 2026 02:49see149

Son dakika: Fenerbahçe otobüsüne saldırı şüphesi ile gözaltına alınan 4 kişi adliyede! Son dakika haberleri

14 Ağustos 2026 17:50see149

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Hüseyin Yayman dan sanal medya açıklaması: Yeni sözler söylemek gerekiyor

14 Ağustos 2026 19:01see149

İsmail Kartal: Beklemediğimiz bir mağlubiyet!

16 Ağustos 2026 00:19see148

Munzur Dağları nın 2 bin rakımlı yamaçları paraşütçülerin yeni rotası oldu

14 Ağustos 2026 17:27see148

Fenerbahçe den sakatlık açıklaması: Mert Günok!

14 Ağustos 2026 18:30see147

Gökhan Özen ve Naz Canbaz evlendi

14 Ağustos 2026 21:37see146

Karadeniz yolu 20 dakika kısalıyor! Bakan Uraloğlu Çamlıhemşin Tünelli için tarih verdi

15 Ağustos 2026 15:54see146

Milan Skriniar: Utanç verici

16 Ağustos 2026 00:26see142
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları