Ankara24.com
close
up
Menu

BENZİNE ZAM MI GELİYOR? 10 Ağustos 2026 Akaryakıt zammı sonrası güncel LPG, motorin ve benzin ne kadar olacak?

Selçuk Bayraktar, Şırnak ta TEKNOFEST Dron Şampiyonası na katıldı

Ünlü oyuncu Duygu Sarışın

İstanbul da hareketli anlar! Polise bıçakla saldırdı, böyle etkisiz hale getirildi Sözcü Gazetesi

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz: Terörsüz Türkiye hedefinde tarihi adım

Çocuk Koruma Kanunu nda köklü değişiklikler yasalaştı

Kötü koku ihbarından vahşet çıktı: Cani komşunun planı ekiplere takıldı!

Fatih Erbakan dan akla ziyan Mekke anlaşması çıkışı! YRP liler bile şaştı kaldı

Hilal Yelekçi Manifest grubundan ayrıldı mı? İddiaların perde arkası netleşti

Muş Spor, Galatasaray altyapısından transfer yaptı!

Otomobilde sır ölüm: Savcılık harekete geçti

Çerçeve yasaya bağımsız milletvekillerinden tek ret Koray Aydın dan

Çerçeve yasa oylamasına 31 vekil katılmadı : İşte dikkat çeken isimler... Sözcü Gazetesi

Amedspor da 5 yeni transfere imza töreni düzenlendi!

İsrail den Mekke Anlaşmasına Tepki

Eyüpspor maçlarını Necmi Kadıoğlu Stadyumu nda oynayacak!

1. Lig de ilk hafta tamamlandı! 3 0 kazanarak lider oldular

Bodrum da kontrolden çıkan otomobil AVM nin otoparkına yuvarlandı Muğla Haberleri Habertürk Yerel Haberler

15 kişi hastanelik oldu! Havuz bakımında gaz sızıntısı Son dakika haberleri

DEM Parti cephesinden çerçeve yasa için ilk değerlendirmeler: İşimiz uzun, yolumuz uzun

Ne ıhlamur, ne zencefil ne de papatya: Kalbe en iyi gelen çay buymuş Sözcü Gazetesi

Ne ıhlamur, ne zencefil ne de papatya: Kalbe en iyi gelen çay buymuş Sözcü Gazetesi

Sozcu sayfasından alınan verilere göre, Ankara24.com bilgi veriyor.

EatingWell dergisinde yayımlanan makaleye göre, yeşil çayın kalp ve damar sağlığına olan faydası, içerdiği kateşin adlı antioksidan bileşiklerden geliyor. Bu bileşiklerden özellikle epigallokateşin gallat (EGCG), vücuttaki nitrik oksit seviyesini artırarak damarların genişlemesini sağlıyor.

Beslenme uzmanı Bess Berger, "Damarlar gevşediğinde kan basıncı düşer ve bu da daha sağlıklı bir dolaşım anlamına gelir" diyor.
Bir diğer uzman, Dr. Qianxi Jiang ise yeşil çayın etkisinin yalnızca kateşinlerden değil, çayın içindeki bitkisel bileşiklerin birleşiminden kaynaklandığını belirtiyor.

DAMARLARI UZUN VADEDE KORUYOR

Yeşil çay yalnızca kısa süreli tansiyon düşüşü sağlamıyor; aynı zamanda damar duvarlarını uzun vadede güçlendiriyor. 2020 yılında ScienceDirect dergisinde yayımlanan bir çalışmaya göre, yeşil çaydaki antioksidan polifenoller damarları oksidatif stres ve iltihaplanmadan koruyarak yaşla birlikte ortaya çıkan hasarı azaltıyor.

Beslenme uzmanı Devon Golem, "Yeşil çay kateşinleri damar iltihabını azaltır, esnekliği artırır ve kanın daha rahat pompalanmasına yardımcı olur" diyor. Bu da kalbin daha verimli çalışmasını sağlıyor.

TANSİYONU GEÇİCİ OLARAK YÜKSELTEBİLİR

Her ne kadar yeşil çay, kahveye göre daha az kafein içerse de (bir fincanda yaklaşık 30 mg, kahvede ise 95 mg), duyarlı kişilerde geçici tansiyon artışına neden olabilir. Ancak bu etki genellikle birkaç saat içinde kayboluyor.

Uzmanlar, bu kısa vadeli etkinin yeşil çayın uzun vadeli faydalarını gölgelemeyeceğini vurguluyor. 2020'de Medicine dergisinde yayımlanan bir çalışmaya göre, yeşil çayın düzenli tüketimi kalp-damar sistemi üzerindeki olumlu etkilerle bu geçici artışı dengeliyor.

DEMLENME SÜRESİ KİLİT FAKTÖR

Resmî bir öneri bulunmasa da araştırmalar, günde 3–4 fincan yeşil çay içmenin kan basıncını olumlu etkilediğini gösteriyor. En iyi sonuçların ise üç ay ve üzeri düzenli tüketimle elde edildiği belirtiliyor.

Uzmanlar, çayın demlenme süresine de dikkat çekiyor:

"Polifenollerin çoğu ilk 5 dakikada açığa çıkar. Bu yüzden yeşil çayı birkaç dakika demlemek, maksimum fayda sağlar."

İLAÇ KULLANANLAR DİKKAT!

Yeşil çayın makul miktarlarda tüketimi güvenli olsa da ekstrakt formundaki yoğun ürünler, tansiyon veya kolesterol ilaçlarıyla etkileşime girebilir. Bu durumda ilaçların etkisini azaltma riski vardır.

Bu nedenle, düzenli tansiyon veya kalp ilacı kullanan kişilerin mutlaka doktoruna danışması öneriliyor.

HERKES İÇİN GÜVENLİ Mİ?

Günde birkaç fincan yeşil çay çoğu insan için faydalı olsa da, bazı gruplarda dikkatli olunması gerekiyor.

Uzmanlar, kafeinin hamileler, emziren anneler, çocuklar, kalp ritim bozukluğu, anksiyete veya uyku sorunları yaşayan kişilerde olumsuz etki yapabileceğini belirtiyor.

Hamile ve emziren kadınlar için günlük 200 mg kafein sınırı (yaklaşık 2 fincan yeşil çay) öneriliyor.

Daha fazla bilgi ve son haberler için Ankara24.com'ı takip edin.
seeGörüntülenme:91
embedKaynak:https://www.sozcu.com.tr
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 10 Kasım 2025 09:46 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

BENZİNE ZAM MI GELİYOR? 10 Ağustos 2026 Akaryakıt zammı sonrası güncel LPG, motorin ve benzin ne kadar olacak?

10 Ağustos 2026 06:25see165

Selçuk Bayraktar, Şırnak ta TEKNOFEST Dron Şampiyonası na katıldı

10 Ağustos 2026 00:42see164

Ünlü oyuncu Duygu Sarışın

11 Ağustos 2026 00:11see160

İstanbul da hareketli anlar! Polise bıçakla saldırdı, böyle etkisiz hale getirildi Sözcü Gazetesi

09 Ağustos 2026 20:14see160

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz: Terörsüz Türkiye hedefinde tarihi adım

11 Ağustos 2026 00:17see159

Çocuk Koruma Kanunu nda köklü değişiklikler yasalaştı

09 Ağustos 2026 12:12see158

Kötü koku ihbarından vahşet çıktı: Cani komşunun planı ekiplere takıldı!

11 Ağustos 2026 00:18see158

Fatih Erbakan dan akla ziyan Mekke anlaşması çıkışı! YRP liler bile şaştı kaldı

09 Ağustos 2026 18:26see157

Hilal Yelekçi Manifest grubundan ayrıldı mı? İddiaların perde arkası netleşti

09 Ağustos 2026 13:24see154

Muş Spor, Galatasaray altyapısından transfer yaptı!

11 Ağustos 2026 00:20see153

Otomobilde sır ölüm: Savcılık harekete geçti

11 Ağustos 2026 00:11see153

Çerçeve yasaya bağımsız milletvekillerinden tek ret Koray Aydın dan

11 Ağustos 2026 01:13see153

Çerçeve yasa oylamasına 31 vekil katılmadı : İşte dikkat çeken isimler... Sözcü Gazetesi

11 Ağustos 2026 01:10see153

Amedspor da 5 yeni transfere imza töreni düzenlendi!

11 Ağustos 2026 00:19see152

İsrail den Mekke Anlaşmasına Tepki

10 Ağustos 2026 01:07see151

Eyüpspor maçlarını Necmi Kadıoğlu Stadyumu nda oynayacak!

11 Ağustos 2026 00:18see151

1. Lig de ilk hafta tamamlandı! 3 0 kazanarak lider oldular

11 Ağustos 2026 00:23see149

Bodrum da kontrolden çıkan otomobil AVM nin otoparkına yuvarlandı Muğla Haberleri Habertürk Yerel Haberler

10 Ağustos 2026 01:15see148

15 kişi hastanelik oldu! Havuz bakımında gaz sızıntısı Son dakika haberleri

10 Ağustos 2026 03:21see147

DEM Parti cephesinden çerçeve yasa için ilk değerlendirmeler: İşimiz uzun, yolumuz uzun

11 Ağustos 2026 00:28see147
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları