Kim den nükleer talimatı! 10 bin tonluk yeni savaş gemileri geliyor
Ankara24.com, Sondakika kaynağından alınan bilgilere dayanarak bilgi paylaşıyor.
Kuzey Kore lideri Kim Jong Un, donanmanın gücünü artırmak için 10 bin tonluk destroyerlerin inşa edilmesi talimatını verdi. Pyongyang yönetimi ayrıca nükleer caydırıcılığı artıracak yeni deniz sistemleri üzerinde çalıştığını duyurdu.
DONANMAYA YENİ GÜÇKuzey Kore lideri Kim Jong Un, ülkesinin deniz kuvvetlerini güçlendirmeye yönelik yeni hedeflerini açıkladı. Devlet medyasında yer alan bilgilere göre Kim, 10 bin tonluk yeni destroyerlerin inşa edilmesi talimatını verdi. Bu geminin Kuzey Kore'nin şimdiye kadar geliştirdiği en büyük savaş platformlarından biri olması bekleniyor.
NÜKLEER CAYDIRICILIK VURGUSUKim Jong Un, ülkenin olası bir nükleer tehdide karşı deniz gücünü artırması gerektiğini belirterek kara, hava ve deniz unsurlarında daha güçlü askeri kapasite çağrısında bulundu. Kuzey Kore yönetimi son dönemde nükleer füze taşıma kapasitesine sahip savaş gemileri ve deniz sistemlerine yönelik çalışmalarını hızlandırmış durumda.
Kim ayrıca mevcut 5 bin tonluk destroyerlerin hızla göreve alınmasını isterken, önümüzdeki yıllarda daha büyük savaş gemilerinin inşa edilmesini hedefleyen bir plan üzerinde çalışıldığını açıkladı. Uzmanlar, Pyongyang'ın bu adımla hem askeri kapasitesini hem de bölgesel caydırıcılığını artırmayı amaçladığını değerlendiriyor.
Bu konudaki diğer haberler:
Görüntülenme:67
Bu haber kaynaktan arşivlenmiştir 24 Haziran 2026 09:11 kaynağından arşivlendi



Giriş yap
Haberler
Türkiye'de Hava durumu
Türkiye'de Manyetik fırtınalar
Türkiye'de Namaz vakti
Türkiye'de Değerli metaller
Türkiye'de Döviz çevirici
Türkiye'de Kredi hesaplayıcı
Türkiye'de Kripto para
Türkiye'de Burçlar
Türkiye'de Soru - Cevap
İnternet hızını test et
Türkiye Radyosu
Türkiye televizyonu
Hakkımızda








En çok okunanlar



















