Ankara24.com
close
up
İrlandalı araştırmacılar ortaya koydu: Kahve tüketmek hem hafızayı hem ruh halini iyileştiriyor Haberler

İrlandalı araştırmacılar ortaya koydu: Kahve tüketmek hem hafızayı hem ruh halini iyileştiriyor Haberler

Ankara24.com, Haberturk kaynağından alınan bilgilere dayanarak bilgi paylaşıyor.

Kahve tutkunlarını sevindirecek haber, bağırsak-beyin ekseni üzerine yapılan kapsamlı bir araştırmadan geldi. İrlanda’daki University College Cork bünyesinde faaliyet gösteren APC Microbiome Ireland araştırmacıları, kahve tüketiminin bağırsak-beyin ekseni üzerindeki etkilerini mercek altına aldı.

BAĞIRSAKLAR DEĞİŞİNCE RUH HALİ DE DEĞİŞİYOR

Nature Communications dergisinde yayımlanan çalışmada, 62 katılımcı üzerinde analizler yapıldı. Kahvenin sindirim sistemindeki bakterileri olumlu yönde etkileyerek zihinsel iyi oluşa katkı sağladığı gösterildi.

STRESİ VE DEPRESYONU AZALTTI

Araştırma kapsamında, günde 3 ila 5 fincan kahve içen düzenli tüketicilerin kahveyi iki hafta boyunca bırakmaları istendi. Bu süreçte bilim insanları, katılımcıların bağırsak mikrobiyomunda belirgin değişiklikler gözlemledi. Kahve tüketilmeye başlandığında ise katılımcıların kafeinli ya da kafeinsiz fark etmeksizin daha düşük stres, depresyon ve dürtüsellik seviyeleri bildirdiği saptandı.

Sonuçlara göre kahve içenlerde, zararlı bakterilerin temizlenmesine yardımcı olan Eggerthella ve Cryptobacterium curtum gibi bakteri türlerinin daha yüksek seviyelerde olduğu görüldü. Ayrıca, kadınlarda olumlu duygularla ilişkilendirilen özel bir bakteri türünde de artış kaydedildi.

KAFEİNSİZ KAHVE HAFIZAYI, KAFEİNLİ KAHVE DİKKATİ GÜÇLENDİRİYOR

Araştırma, kahve türlerinin beyin üzerindeki farklı uzmanlık alanlarını da gün yüzüne çıkardı.

Buna göre, kafeinsiz kahve öğrenme süreçlerini hızlandırıyor ve hafızayı güçlendiriyorken; kafeinli kahve ise dikkat süresini uzatıyor, uyanıklığı artırıyor ve kaygıyı azaltıyor.

Bilim insanlarına göre bu etkiler sadece kafeine bağlı değil. Önceki çalışmalarla da desteklenen bu veriler; kahvenin polifenoller sayesinde beyindeki iltihaplanmayı azalttığını, dopamin üretimini artırarak motivasyonu yükselttiğini ve sosyal etkileşimler aracılığıyla ruh halini olumlu etkilediğini gösteriyor.

BAĞIRSAK SAĞLIĞI İLE RUH SAĞLIĞI ARASINDAKİ KÖPRÜ ARTIK DAHA NET

Çalışmanın baş yazarı Prof. John Cryan, bulguların kahvenin mikrobiyom ve nörolojik tepkiler üzerindeki etkilerini netleştirdiğini ifade ederek, kahvenin dengeli bir diyetin parçası olarak ek bir araç şeklinde kullanılabileceğini vurguladı.

En son güncellemeleri ve haberleri takip etmek için Ankara24.com'ı izlemeye devam edin, biz durumu takip ediyor ve en güncel bilgileri sunuyoruz.
seeGörüntülenme:122
embedKaynak:https://www.haberturk.com
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 01 Temmuz 2026 14:19 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

Okan Buruk tan tepkilere yanıt: Statta negatif hava çok hızlı oldu!

15 Ağustos 2026 00:18see165

Abdülkerim Bardakcı: Allah ın izniyle telafi edeceğiz!

15 Ağustos 2026 01:52see161

Franco Tongya: Çok güzel bir gece oldu!

16 Ağustos 2026 00:01see159

Muhammed Diomande: Çorum çok iyi bir proje sundu!

15 Ağustos 2026 01:52see155

İsmail Kartal ın mağlubiyet şaşkınlığı! Hiç böyle bir şey beklemiyorduk

16 Ağustos 2026 00:28see155

2026 2027 MALİ YILI ASPİRASYON TORBASI ALIMI

16 Ağustos 2026 00:01see152

Keltepe Gözlem Şenliği ve Uzay Girişimciliği Festivali başladı 2 bin rakımlı Keltepe gökyüzü tutkunlarını ağırlıyor Karabük Haberleri Habertürk Yerel Haberler

15 Ağustos 2026 01:00see151

‘Devlet Baba’ diyoruz ama üvey evlatmışız Sözcü Gazetesi

15 Ağustos 2026 06:13see151

AKP’nin 24 yılının bilançosu Sözcü Gazetesi

15 Ağustos 2026 04:33see150

Selman Coşkun: Seyir zevki yüksek bir müsabaka oldu!

16 Ağustos 2026 02:49see150

Göztepe de Samsunspor mesaisi devam etti!

15 Ağustos 2026 00:05see150

Kuriş soruşturmasında çarpıcı detay! Tam 3 milyon dolarlık çek ve 27 milyon liralık altın...

15 Ağustos 2026 19:08see149

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Hüseyin Yayman dan sanal medya açıklaması: Yeni sözler söylemek gerekiyor

14 Ağustos 2026 19:01see149

19 yaşındaki genci bıçaklayarak ölümüne sebep olan zanlı tutuklandı Zonguldak Haberleri Habertürk Yerel Haberler

16 Ağustos 2026 00:42see149

İsmail Kartal: Beklemediğimiz bir mağlubiyet!

16 Ağustos 2026 00:19see148

Gökhan Özen ve Naz Canbaz evlendi

14 Ağustos 2026 21:37see147

Karadeniz yolu 20 dakika kısalıyor! Bakan Uraloğlu Çamlıhemşin Tünelli için tarih verdi

15 Ağustos 2026 15:54see146

Milan Skriniar: Utanç verici

16 Ağustos 2026 00:26see142

Uğurcan Çakır: Bugün kazanmayı hak ettik!

15 Ağustos 2026 01:52see138

Kurtulmuş, Terörsüz Türkiye sürecinde kardeşlik vurgusunu öne çıkardı Son dakika haberleri

15 Ağustos 2026 17:22see137
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları