Ankara24.com
close
up
Menu

Mobilya rengi seçerken yapılan tek bir hata odayı mağaraya çeviriyor

Yunan basını: Bir zamanlar dışa bağımlı olan Türkiye, artık 40’tan fazla ülkeye silah satıyor

Maymun Punch ı rahatsız edenlere para cezası!

Tel Aviv yönetimi tutuştu! Türkiye Mısır teması hesapları bozdu

Gaziantep te tepki çeken görüntü: Küçük kızını darbedip motosikletle sürükleyen baba gözaltına alındı Gaziantep Haberleri

Devrek te Üniversite öğrencileri mezuniyetlerini kep atarak kutladılar Zonguldak Haberleri

Seçim heyecanı! Üç ilde sandıklar kuruldu! Oy verme işlemi birazdan başlayacak

Bizim Çocuklar, Venezuela yı 2 1 mağlup etti

Faiz, şu meçhul Sözcü Gazetesi

TFF den ve Süper Lig ekiplerinden Aziz Yıldırım a tebrik

Ankara’da Türk Japon kültür buluşması etkinlikleri başladı

Destici, yeniden BBP Genel Başkanlığı’na seçildi

‘Güneş koruyucu iki saatte bir yenilenmeli’

Bakan Uraloğlu: Yılın ilk 5 ayında 89 milyon yolcu hava yolu ile seyahat etti

Havayolu ile seyahat eden yolcu sayısı Türkiye nüfusunu aştı

Cilt Kanserine Dikkat: Erken Teşhis Hayat Kurtarır

Venezuela Türkiye hazırlık maçı ne zaman, saat kaçta? Milli maç hangi kanalda? A Milli Futbol Takımı, Dünya Kupası öncesi son hazırlık maçına çıkıyor!

2026 Babalar Günü ne zaman, hangi gün, bugün mü? Babalar Günü’nde alınabilecek hediye önerileri

Ailesiyle Japonya tatilinde kaybolan ABD li öğrenci ölü bulundu

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Sıfır Atık Hareketi ile ekonomimize 365 milyar lira katkı sağladık

Her lokmada Pestisit: Sebzeler ve meyvelerde saklı tehlike

Her lokmada Pestisit: Sebzeler ve meyvelerde saklı tehlike

Halktv sayfasından alınan verilere göre, Ankara24.com bilgi veriyor.

Yeni bir bilimsel araştırma, günlük beslenmede tüketilen bazı meyve ve sebzelerin vücutta pestisit (tarım ilacı) seviyesini artırabileceğini ortaya koydu.

Araştırmaya göre özellikle kalıntı oranı yüksek ürünleri daha fazla tüketen kişilerde, idrar testlerinde daha fazla pestisit izine rastlandı.

Bilim insanları, bu durumun uzun vadede insan sağlığı üzerindeki etkilerinin daha kapsamlı incelenmesi gerektiğini söylüyor.

BAZI MEYVE VE SEBZELERDE DAHA FAZLA KALINTI

Araştırma, ABD merkezli Environmental Working Group (EWG) tarafından yürütüldü ve hakemli bilimsel dergide yayımlandı.

Çalışmada, çilek, ıspanak ve dolmalık biber gibi pestisit kalıntısı yüksek ürünleri daha sık tüketen kişilerin vücutlarında bu kimyasallara daha fazla rastlandığı tespit edildi.

Bilim insanlarına göre sonuçlar, günlük beslenme tercihleri ile pestisit maruziyeti arasında güçlü bir ilişki olduğunu gösteriyor.

“NE YEDİĞİMİZ VÜCUDUMUZU ETKİLİYOR”

Araştırmanın baş yazarı ve EWG Bilim Başkan Yardımcısı Alexis Temkin, bulguların beslenmenin kimyasal maruziyet üzerindeki etkisini net biçimde ortaya koyduğunu söyledi.

Temkin şu değerlendirmeyi yaptı:

Yediklerimiz vücudumuzdaki pestisit seviyelerini doğrudan etkiliyor. Meyve ve sebze sağlıklı bir beslenmenin temelidir. Ancak aynı zamanda pestisitlere maruz kalmanın da önemli bir yolu olabilir.

1.800’DEN FAZLA KİŞİNİN VERİSİ İNCELENDİ

Araştırmada ABD Tarım Bakanlığı’nın 2013-2018 yılları arasında topladığı pestisit kalıntı verileri kullanıldı. Bu veriler, ABD Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri’nin (CDC) Ulusal Sağlık ve Beslenme Araştırması kapsamında yer alan 1.837 kişinin beslenme alışkanlıkları ve idrar testleriyle karşılaştırıldı.

Bilim insanları, katılımcıların tükettiği ürünlere göre “diyet kaynaklı pestisit maruziyeti puanı” oluşturdu. Daha sonra bu puanlar idrar örneklerinde tespit edilen 15 farklı pestisit biyobelirteci ile karşılaştırıldı.

MARUZİYET TEK BİR KİMYASALLA SINIRLI DEĞİL

Araştırma, pestisit maruziyetinin çoğu zaman tek bir kimyasaldan değil, farklı maddelerin karışımından oluştuğunu da ortaya koydu.

ABD Tarım Bakanlığı’nın analiz ettiği meyve ve sebzelerde toplam 178 farklı pestisit kalıntısı tespit edildi. Ancak idrar testlerinde bunların yalnızca 42’si ölçülebiliyor.

Bu durum, gerçek maruziyetin ölçülen verilerden daha geniş olabileceğini gösteriyor.

PATATES VERİLERİ ANALİZİ ZORLAŞTIRDI

Araştırmada ilginç bir ayrıntı da patates tüketimiyle ilgili ortaya çıktı. Patatesler farklı şekillerde tüketildiği için pestisit maruziyetini hesaplamak zorlaştı.

Bilim insanları, patates verileri çıkarıldığında meyve ve sebze tüketimi ile pestisit seviyeleri arasındaki ilişkinin daha net görüldüğünü belirtti.

ÇOCUKLAR VE HAMİLELER DAHA RİSK ALTINDA

Araştırmacılar, pestisitlerin kanser, hormon bozuklukları, üreme sorunları ve çocuklarda sinir sistemi gelişimi üzerinde olumsuz etkilerle ilişkilendirildiğini hatırlattı.

Uzmanlara göre özellikle küçük çocuklar ve hamileler bu kimyasalların etkilerine karşı daha hassas.

Her eve giriyor: Pestisitlerden kurtulmanın en kolay yolu

ORGANİK ÜRÜNLER MARUZİYETİ AZALTABİLİR

EWG, meyve ve sebze tüketiminin azaltılmasını önermiyor. Ancak mümkün olduğunda organik ürünlerin tercih edilmesinin pestisit maruziyetini kısa sürede düşürebileceğini belirtti.

Araştırmalara göre geleneksel üretimden organik ürünlere geçildiğinde, vücuttaki pestisit izleri birkaç gün içinde belirgin şekilde azalabiliyor.

Önemli haberleri ve güncellemeleri kaçırmamak için Ankara24.com'ı takip edin.
seeGörüntülenme:141
embedKaynak:https://halktv.com.tr
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 07 Mart 2026 13:59 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

Mobilya rengi seçerken yapılan tek bir hata odayı mağaraya çeviriyor

07 Haziran 2026 00:31see165

Yunan basını: Bir zamanlar dışa bağımlı olan Türkiye, artık 40’tan fazla ülkeye silah satıyor

07 Haziran 2026 00:18see163

Maymun Punch ı rahatsız edenlere para cezası!

07 Haziran 2026 01:37see159

Tel Aviv yönetimi tutuştu! Türkiye Mısır teması hesapları bozdu

07 Haziran 2026 04:22see155

Gaziantep te tepki çeken görüntü: Küçük kızını darbedip motosikletle sürükleyen baba gözaltına alındı Gaziantep Haberleri

07 Haziran 2026 01:26see151

Devrek te Üniversite öğrencileri mezuniyetlerini kep atarak kutladılar Zonguldak Haberleri

07 Haziran 2026 00:31see150

Seçim heyecanı! Üç ilde sandıklar kuruldu! Oy verme işlemi birazdan başlayacak

07 Haziran 2026 06:55see148

Bizim Çocuklar, Venezuela yı 2 1 mağlup etti

07 Haziran 2026 03:01see147

Faiz, şu meçhul Sözcü Gazetesi

07 Haziran 2026 05:03see144

TFF den ve Süper Lig ekiplerinden Aziz Yıldırım a tebrik

08 Haziran 2026 00:21see144

Ankara’da Türk Japon kültür buluşması etkinlikleri başladı

07 Haziran 2026 11:36see142

Destici, yeniden BBP Genel Başkanlığı’na seçildi

07 Haziran 2026 17:24see141

‘Güneş koruyucu iki saatte bir yenilenmeli’

07 Haziran 2026 10:07see137

Bakan Uraloğlu: Yılın ilk 5 ayında 89 milyon yolcu hava yolu ile seyahat etti

07 Haziran 2026 13:55see135

Havayolu ile seyahat eden yolcu sayısı Türkiye nüfusunu aştı

07 Haziran 2026 13:19see135

Cilt Kanserine Dikkat: Erken Teşhis Hayat Kurtarır

07 Haziran 2026 11:58see133

Venezuela Türkiye hazırlık maçı ne zaman, saat kaçta? Milli maç hangi kanalda? A Milli Futbol Takımı, Dünya Kupası öncesi son hazırlık maçına çıkıyor!

07 Haziran 2026 00:03see132

2026 Babalar Günü ne zaman, hangi gün, bugün mü? Babalar Günü’nde alınabilecek hediye önerileri

07 Haziran 2026 19:51see132

Ailesiyle Japonya tatilinde kaybolan ABD li öğrenci ölü bulundu

07 Haziran 2026 00:32see130

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Sıfır Atık Hareketi ile ekonomimize 365 milyar lira katkı sağladık

07 Haziran 2026 18:00see127
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları