Ankara24.com
close
up
Günde 2 litre su içme kuralı tarih oluyor Sözcü Gazetesi

Günde 2 litre su içme kuralı tarih oluyor Sözcü Gazetesi

Ankara24.com, Sozcu kaynağından alınan bilgilere dayanarak bilgi paylaşıyor.

Bilim insanları tarafından yürütülen geniş kapsamlı yeni araştırmalar, yıllardır genel bir sağlık önerisi olarak kabul edilen "günde iki litre su tüketimi" kuralının bilimsel bir temeli olmadığını ve su ihtiyacının bireysel faktörlere göre radikal değişiklikler gösterdiğini ortaya koydu.

5 BİN 600 KİŞİ ÜZERİNDE ARAŞTIRILDI 

Japon bilim insanı Yosuke Yamada ve ekibi tarafından Science dergisinde yayımlanan çalışma kapsamında, 23 ülkeden 5 bin 600 katılımcının verileri incelendi. Araştırma sonuçları, evrensel bir su tüketim miktarı yerine; yaş, kas kütlesi, iklim koşulları ve fiziksel aktivite seviyesinin belirleyici olduğunu gösterdi.

SIVI İHTİYACI BİREYLER ARASI FARKLILIK GÖSTERİYOR 

Çalışmaya göre günlük sıvı gereksinimi bireyler arasında büyük farklılıklar sergiliyor. Bazı yetişkinler için günde 1-1,5 litre su yeterli olurken, yüksek enerji harcayan veya ekstrem koşullarda yaşayan bireylerde bu miktar 6 ila 10 litreye kadar yükselebiliyor. Veriler, ortalama su tüketiminin 30’lu yaşlardaki erkeklerde 4,3 litre, kadınlarda ise 3,4 litre civarında olduğunu; 70 yaş sonrasında ise bu oranların sırasıyla 3,1 ve 2,8 litreye gerilediğini kaydediyor.

KAS KÜTLESİ BELİRLEYİCİ UNSUR 

Uzmanlar, kas dokusunun yağ dokusuna oranla daha fazla su içerdiğini, bu nedenle yüksek kas kütlesine sahip kişilerin su ihtiyacının daha fazla olduğunu belirtti. Ayrıca çevresel faktörlerin etkisi de verilerle desteklendi. Hava sıcaklığının 10 dereceyi aşmasıyla su gereksiniminin hızla arttığı, en yüksek ihtiyacın ekvator çevresindeki bölgelerde olduğu saptandı.

YETERSİZ SIVI TÜKETİMİ SODYUM DÜZEYİNİ YÜKSELTİYOR 

Ulusal Kalp, Akciğer ve Kan Enstitüsü’nden araştırmacı Natalia Dmitrieva, yetersiz sıvı tüketiminin vücuttaki sodyum düzeyini yükselttiğine dikkat çekti. Yüksek sodyum seviyelerinin ise erken yaşlanma belirtileriyle birlikte kalp yetmezliği, felç, diyabet ve demans gibi kronik hastalıklarla doğrudan bağlantılı olabileceği vurgulandı.

Durumu takip etmeye devam edin, Ankara24.com her zaman en yeni haberleri sunuyor.
seeGörüntülenme:66
embedKaynak:https://www.sozcu.com.tr
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 19 Ocak 2026 13:05 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

Ege Üniversitesi nde Usulsüzlüklere Operasyon

13 Haziran 2026 01:04see152

İngiltere de sokak ortasında kanlı saldırı: 17 yaşındaki kız boynundan bıçaklandı

13 Haziran 2026 01:03see150

Dünya Kupası sonuçları: 13 Haziran itibariyle son durum

13 Haziran 2026 00:59see150

ABD Paraguay İlk 11 ler belli oldu

13 Haziran 2026 03:35see144

Ozan Kabak: Montella rakibi bize ezberletti

13 Haziran 2026 02:27see142

Konya’da öğrenci yurdunda şiddet görüntüleri: Görevli görevden alındı

13 Haziran 2026 01:57see141

Kocaeli nde trajik olay: Baba ölü bulundu, SMA hastası oğlu hastaneye kaldırıldı Sözcü Gazetesi

13 Haziran 2026 00:11see139

Kars ta sel felaketi: Altı köyde hasar hayvanlar telef oldu Kars Haberleri

13 Haziran 2026 00:28see138

Akıllı kanser ilacı ücretsiz alınacak

13 Haziran 2026 07:08see137

ABD: İmza aşamasındayız Dünya Haberleri

13 Haziran 2026 04:15see136

İran liderinden milli birlik çağrısı Dış Haberler

14 Haziran 2026 00:32see135

Vinicius Junior: Hayalini kurduğum yerdeyim!

13 Haziran 2026 00:52see135

Bakan Memişoğlu: Sağlıkta dünyanın en iyi ülkelerinden biriyiz

13 Haziran 2026 00:19see135

Antalya’da ormanlık alandaki yangın büyümeden söndürüldü

12 Haziran 2026 17:02see133

Brezilya da Carlo Ancelotti den Neymar açıklaması!

13 Haziran 2026 00:51see132

BAE, İran a fon aktarıldığı iddialarını yalanladı Dış Haberler

13 Haziran 2026 02:50see131

Gaziantep in Nurdağı ilçesinde 4.6 büyüklüğünde deprem meydana geldi.

13 Haziran 2026 00:23see131

Güllü soruşturmasının Başsavcısına kritik görev

13 Haziran 2026 00:15see131

Felahiyeli miniklerden, millilere klipli destek Kayseri Haberleri

13 Haziran 2026 01:15see129

Bir kez aldatan yine aldatır mı?

13 Haziran 2026 01:09see129
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları