Bolu’da yabani salep toplayan 3 kişiye rekor ceza: 2 milyon 97 bin TL Bolu Haberleri
Ankara24.com, Yenisafak kaynağından alınan verilere dayanarak bilgi yayımlıyor.
Bolu Yeniçağa İlçe Jandarma Komutanlığı asayiş ekipleri ile Bolu İl Jandarma Komutanlığı Çevre ve Doğal Hayatı Koruma birimi, ilçeye bağlı Çamlık köyü arazisinde koordineli denetim ve kontrol faaliyeti gerçekleştirdi. Yapılan kontroller sırasında arazideki 3 şahsın, doğadan koparılması ve toplanması kesinlikle yasak olan yabani salep soğanı topladığı tespit edildi.
Jandarma ekipleri tarafından, şahısların topladığı 4,5 kilogram yabani salebe, Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Bolu İl Şube Müdürlüğü yetkililerine teslim edilmek üzere el konuldu.
Kişi başı 699 bin TL ceza
Olayın ardından bölgeye sevk edilen DKMP ekipleri tarafından şüpheliler hakkında yasal işlem başlatıldı. 3 şahsa, 2872 Sayılı Çevre Kanunu’nun 9. maddesinde yer alan "Biyoçeşitliliği Tahrip Etmek" suçundan kişi başı 699 bin 245 TL olmak üzere, toplamda 2 milyon 97 bin 735 TL idari para cezası uygulanması maksadıyla tutanak tanzim edildi.
Bu konudaki diğer haberler:
Görüntülenme:46
Bu haber kaynaktan arşivlenmiştir 23 Haziran 2026 17:25 kaynağından arşivlendi



Giriş yap
Haberler
Türkiye'de Hava durumu
Türkiye'de Manyetik fırtınalar
Türkiye'de Namaz vakti
Türkiye'de Değerli metaller
Türkiye'de Döviz çevirici
Türkiye'de Kredi hesaplayıcı
Türkiye'de Kripto para
Türkiye'de Burçlar
Türkiye'de Soru - Cevap
İnternet hızını test et
Türkiye Radyosu
Türkiye televizyonu
Hakkımızda








En çok okunanlar



















