Bakanlıktan talimat geldi: Milyonlarca araç sahibini ilgilendiriyor Sözcü Gazetesi
Ankara24.com, Sozcu kaynağından alınan verilere dayanarak açıklama yapıyor.
İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi'nin talimatıyla trafikte karmaşayı bitiren düzenlenme tamamlandı.
TELEFON TUTUCULARI SERBESTYeni yönetmelikle birlikte sürücülerin en çok ceza yediği konuların başında gelen ekipmanlar artık yasal bir zemine oturtuldu. Abdullah Ünver, "Ön cama takılan telefon tutucuları artık serbest hale getirildi. Araç kameralarında da belirlenen ölçüler içinde kullanıldığında cezaya konu olmayacağı artık yeni düzenleme ile birlikte netleşmiş oldu" sözlerini kullandı. Düzenlemeye göre, direksiyon veya gösterge paneli hizasından itibaren 5 santimetreyi aşmayan ekipmanların kullanımı trafik güvenliğini tehlikeye atmadığı sürece serbest kabul edilecek.
Araç içi ses sistemleriyle ilgili uygulamada da değişikliğe gidildi. Buna göre, ses sistemlerinden çıkan sesin aracın dışına taşarak çevreyi rahatsız etmesi durumunda idari yaptırım uygulanacak.
MULTİMEDYA SİSTEMLERİ İLE İLGİLİ KARAR
Multimedya ekranlarına ilişkin düzenlemede ise sürücünün görüş alanını engellememesi şartıyla bu sistemlerin kullanımına izin verileceği ifade edildi.
Söz konusu düzenlemenin, trafikte uygulama birliğinin sağlanması ve sürücüler arasında yaşanan tereddütlerin giderilmesi amacıyla hazırlandığı belirtildi.
Bu konudaki diğer haberler:
Görüntülenme:40
Bu haber kaynaktan arşivlenmiştir 28 Haziran 2026 04:43 kaynağından arşivlendi



Giriş yap
Haberler
Türkiye'de Hava durumu
Türkiye'de Manyetik fırtınalar
Türkiye'de Namaz vakti
Türkiye'de Değerli metaller
Türkiye'de Döviz çevirici
Türkiye'de Kredi hesaplayıcı
Türkiye'de Kripto para
Türkiye'de Burçlar
Türkiye'de Soru - Cevap
İnternet hızını test et
Türkiye Radyosu
Türkiye televizyonu
Hakkımızda








En çok okunanlar



















