30 yıl sonra gelen dolar izninin ardından İran bankalarına siber saldırı Sözcü Gazetesi
Ankara24.com, Sozcu kaynağından alınan verilere dayanarak haber yayımlıyor.
İran'ın Fars Haber Ajansına göre, Milli, Ticaret, Saderat ve Millet Bankaları dahil olmak üzere bir çok bankada kart ve mobil hizmetlerde sorunlar meydana geldi.
Diğer yandan Merkez Bankasına bağlı Enformatik Hizmetleri Şirketi tarafından yapılan açıklamada, bazı bankaların "kart tabanlı sistemlerinde" yaşanan aksaklığın siber saldırılardan kaynaklandığı duyuruldu.
Şirketin açıklamasında, herhangi bir yetkisiz erişimi önlemek ve müşteri verilerinin ve varlıklarının güvenliğini korumak amacıyla, kart tabanlı hizmetlerin geçici olarak erişime kapatıldığı belirtilirken, "Teknik ekipler ve siber güvenlik uzmanları, oluşan aksaklıkları gidermek için çalışıyorlar ve böylece hizmetlerden yeniden yararlanılabilmesi sağlanacak." denildi.
Siber saldırının kaynağına ilişkin bilgi paylaşılmadı.
İran’ın ABD dolarıyla ticaret yapması 1995’te başlayan ABD yaptırımlarıyla kademeli olarak kısıtlanmaya başlamıştı.
ABD Hazine Bakanlığı, İran ile varılan mutabakat kapsamında, 60 gün öngörülen müzakere süreci boyunca 21 Ağustos tarihine kadar İran petrolüne yaptırımları askıya almış ve İran'ın ABD doları cinsinden ticaret yapabilmesi için geçici lisans yayımlamıştı.
Bu konudaki diğer haberler:
Görüntülenme:104
Bu haber kaynaktan arşivlenmiştir 23 Haziran 2026 14:42 kaynağından arşivlendi



Giriş yap
Haberler
Türkiye'de Hava durumu
Türkiye'de Manyetik fırtınalar
Türkiye'de Namaz vakti
Türkiye'de Değerli metaller
Türkiye'de Döviz çevirici
Türkiye'de Kredi hesaplayıcı
Türkiye'de Kripto para
Türkiye'de Burçlar
Türkiye'de Soru - Cevap
İnternet hızını test et
Türkiye Radyosu
Türkiye televizyonu
Hakkımızda








En çok okunanlar



















