Ankara24.com
close
up
15 bin kişilik dev kanıt: Sıvı formu karaciğeri bitiyor!

15 bin kişilik dev kanıt: Sıvı formu karaciğeri bitiyor!

Ankara24.com, Halktv kaynağından alınan bilgilere dayanarak bilgi paylaşıyor.

Tüm meyvelerin karaciğer üzerindeki etkisi aynı değildir, özellikle işlenmiş ve şekerlenmiş formlarda tüketildiklerinde durum değişir. Bilim insanları, sıvı ve şekerli meyve ürünlerindeki şekerlerin yağlı karaciğer hastalığı riskini artırabileceğini belirtiyor. Bu sorun özellikle vücut tarafından çok daha hızlı emilen meyve suları, içecekler ve şuruplu meyveler için geçerlidir. Bunlar yağ depolanmasını ve metabolik bozuklukları teşvik edebilir.

15.000'den fazla kişi üzerinde yapılan bir araştırma, ilave şeker tüketiminin yüksek olmasının alkolsüz yağlı karaciğer hastalığı (NAFLD) riskini yüzde 18 artırdığını ortaya koydu.

En güçlü ilişki sıvı haldeki şekerlerle gözlemlendi; bu grupta risk yaklaşık yüzde 20 daha yüksekti.

Bilim insanları, şekerli içeceklerin karaciğerde yağ birikimini ve kalori fazlalığını artırdığını vurguluyor.

NAFLD genellikle belirti vermez ancak ciddi hastalıklara yol açabilir, bu nedenle önleme çok önemlidir.

Çin'de araştırmacılar, diyete eklenen şekerlerin alkolsüz yağlı karaciğer hastalığı (NAFLD) geliştirme riskini etkileyip etkilemediğini ve nasıl etkilediğini araştırmaya karar verdiler. Ayrıca şekerin katı veya sıvı formunun önemli olup olmadığını da değerlendirdiler.

Çalışmaya, başlangıçta karaciğer hastalığı, diyabet, kanser veya kardiyovasküler hastalığı olmayan toplam 15.538 kişi dahil edildi. Katılımcılar yaklaşık 4 yıl boyunca takip edildi ve bu süre zarfında 3.476 yeni NAFLD vakası teşhis edildi.

British Journal of Nutrition'da yayınlanan detaylı bir analizde, en fazla ilave şeker tüketen kişilerin, en az tüketenlere kıyasla NAFLD geliştirme riskinin %18 daha yüksek olduğu tespit edildi.

Ek olarak, en zararlı ilişki sıvı şekerlerde bulundu ; bu grupta risk yaklaşık %20 daha yüksekti. Önemli olarak, tatlılar gibi katı ürünlerdeki ilave şekerler söz konusu olduğunda böyle bir ilişki bulunmadı.

Araştırma, şekerli içeceklerin NAFLD riskiyle en çok ilişkili olduğunu ortaya koydu. Araştırmacılar ayrıca, içeceklerdeki şekerin vücut tarafından daha hızlı emildiğini de belirtti. Bu durum karaciğerde yağ üretimini artırabilir ve sıvılar yoluyla alınan kalorilerin tokluk hissi yaratma olasılığı daha düşük olduğundan enerji fazlalığına yol açabilir.

Çalışma popülasyonunda ilave şeker alımının ortalama günlük miktarı 20,8 gram olup , bu miktar Çin diyet önerileri dahilindeydi ve katılımcıların sadece küçük bir yüzdesi günlük 50 gramı aşmıştı.

Alkol bağımlılığı olmayan kişilerde karaciğer hücrelerinde yağ birikmesi, alkole bağlı olmayan yağlı karaciğer hastalığı olarak adlandırılır.

Hastalık uzun süre belirti vermeyebilir ancak hepatit, fibroz, sirozun yanı sıra tip 2 diyabet ve kardiyovasküler hastalık riskini artırır.

Şu anda NAFLD için etkili bir farmakolojik tedavi bulunmamaktadır, bu nedenle önleme, özellikle diyet ve yaşam tarzı, çok önemlidir.

En son güncellemeleri ve haberleri takip etmek için Ankara24.com'ı izlemeye devam edin, biz durumu takip ediyor ve en güncel bilgileri sunuyoruz.
seeGörüntülenme:107
embedKaynak:https://halktv.com.tr
archiveBu haber kaynaktan arşivlenmiştir 30 Nisan 2026 11:52 kaynağından arşivlendi
0 Yorum
Giriş yapın, yorum yapmak için...
Yayına ilk cevap veren siz olun...
topEn çok okunanlar
Şu anda en çok tartışılan olaylar

Ege Üniversitesi nde Usulsüzlüklere Operasyon

13 Haziran 2026 01:04see155

İngiltere de sokak ortasında kanlı saldırı: 17 yaşındaki kız boynundan bıçaklandı

13 Haziran 2026 01:03see154

Dünya Kupası sonuçları: 13 Haziran itibariyle son durum

13 Haziran 2026 00:59see153

ABD Paraguay İlk 11 ler belli oldu

13 Haziran 2026 03:35see147

Konya’da öğrenci yurdunda şiddet görüntüleri: Görevli görevden alındı

13 Haziran 2026 01:57see145

Ozan Kabak: Montella rakibi bize ezberletti

13 Haziran 2026 02:27see145

Kocaeli nde trajik olay: Baba ölü bulundu, SMA hastası oğlu hastaneye kaldırıldı Sözcü Gazetesi

13 Haziran 2026 00:11see142

Kars ta sel felaketi: Altı köyde hasar hayvanlar telef oldu Kars Haberleri

13 Haziran 2026 00:28see141

Akıllı kanser ilacı ücretsiz alınacak

13 Haziran 2026 07:08see140

ABD: İmza aşamasındayız Dünya Haberleri

13 Haziran 2026 04:15see139

Vinicius Junior: Hayalini kurduğum yerdeyim!

13 Haziran 2026 00:52see138

Bakan Memişoğlu: Sağlıkta dünyanın en iyi ülkelerinden biriyiz

13 Haziran 2026 00:19see138

İran liderinden milli birlik çağrısı Dış Haberler

14 Haziran 2026 00:32see138

Brezilya da Carlo Ancelotti den Neymar açıklaması!

13 Haziran 2026 00:51see136

BAE, İran a fon aktarıldığı iddialarını yalanladı Dış Haberler

13 Haziran 2026 02:50see134

Güllü soruşturmasının Başsavcısına kritik görev

13 Haziran 2026 00:15see134

Gaziantep in Nurdağı ilçesinde 4.6 büyüklüğünde deprem meydana geldi.

13 Haziran 2026 00:23see134

Bir kez aldatan yine aldatır mı?

13 Haziran 2026 01:09see133

Felahiyeli miniklerden, millilere klipli destek Kayseri Haberleri

13 Haziran 2026 01:15see132

Parti arayışında hüsran! Bu kez kapı sert kapandı! Özgür Özel ve İmamoğlu na rest!

13 Haziran 2026 15:59see131
newsSon haberler
Günün en taze ve güncel olayları